DVR آموزش تنظیمات

بلاگ آموزشی آژیراک

بهترین مفید ترین مطالب آموزشی را در آژیراک بخوانید

DVR آموزش تنظیمات

DVR آموزش تنظیمات

ادمین
1400/02/08
0
2928

مختصر مقاله:
تنظیمات منو دستگاه DVR یکی از مباحث و دروس دوره نصب دوربین مداربسته می باشد، تا بتوان به راحتی آنها را راه اندازی کرد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید، مانیتور و ماوس به آن متصل است.

 

تنظیمات منو دستگاه DVR یکی از مباحث و دروس دوره نصب دوربین مداربسته می باشد، تا بتوان به راحتی آنها را راه اندازی کرد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید، مانیتور و ماوس به آن متصل است. پس از چک و بررسی کردن این مسئله باید دستگاه DVR را روشن کنید. با روشن شدن دستگاه اولین پنجره که بر روی LCD  ظاهر می‌شود، پنجره Startup Wizard که برای کار این دستگاه ضروری نیست و آن را می‌توانید لغو کنید.

برای وارد شدن به صفحه منو DVR و انجام تنظیمات اصلی، بر روی هر قسمت صفحه، راست کلیک کنید. در این مرحله باید وارد منو دستگاه شوید. یک صفحه کیبورد مجازی بر روی صفحه ظاهر می‌شود که باید پسورد دستگاه را در آنجا وارد کنید. پسورد دستگاه به صورت پیش فرض نام ادمین دستگاه است.

دوربین مداربسته و تجهیزات آن

دوربین مداربسته و تجهیزات آن

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

1-به صفحه ضبط (منوی اصلی> پیشرفته> ضبط) بروید. در این صفحه همه نقاط در کنار هم باید تنظیم شوند تا به کانال‌هایی که دوربین دارید، وصل گردد. هر کانالی که دوربینی نداشته باشد باید متوقف شود. پس از انجام تنظیمات، بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تغییر تایید شود.

2. به صفحه برنامه (منوی اصلی> تنظیم> برنامه) بروید. در گوشه سمت چپ بالای صفحه ابتدا باید همه موارد را برای کانال و سپس باید همه روزهای هفته را انتخاب کنید. در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که فقط کادر بالای MD سفید است. هیچکدام از جعبه‌های دیگر نباید در هر چهار ستون سفید باشد. برای تایید این تغییرات بر روی دکمه OK کلیک کنید.

3. به صفحه شناسایی (منوی اصلی> تنظیمات>detect) بروید. برای پیکربندی صحیح این صفحه، تنها کاری که شما باید انجام دهید، کلیک روی صفحه پیش فرض است. اطمینان حاصل کنید که کادر فعال سفید باشد و سپس  ذخیره کنید.

حتما بخوانید: تفاوت بین دستگاه NVR و DVR

تنظیمات ضبط پیوسته دستگاه DVR

در این مرحله آموزش تنظیمات دستگاه DVR برای ضبط پیوسته ارائه می‌شود.

1. به صفحه ضبط (منوی اصلی> پیشرفته> ضبط) بروید. در این صفحه همه نقاط در کنار هم باید تنظیم شوند تا به کانال‌هایی که دوربین دارید، وصل گردد. هر کانالی که دوربینی نداشته باشد باید متوقف شود. پس از انجام تنظیمات، بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تغییر تایید شود.

2. به صفحه برنامه (منوی اصلی> تنظیم> برنامه) بروید. در گوشه سمت چپ بالای صفحه ابتدا باید همه موارد را برای کانال و سپس باید همه روزهای هفته را انتخاب کنید. در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که فقط کادر بالای MD سفید است. هیچکدام از جعبه‌های دیگر نباید در هر چهار ستون سفید باشد. برای تایید این تغییرات بر روی دکمه OK کلیک کنید.

دستگاه DVR

دستگاه DVR

تنظیمات بازیابی فیلم‌های ضبط شده دستگاه DVR

در این مرحله آموزش تنظیمات دستگاه DVR برای بازیابی فیلم‌های ضبط شده ارائه می‌شود.

بررسی فیلم‌های ضبط شده گاه به گاه بهترین راه برای اطمینان از عملکرد DVR شما است. برای مرور فیلم‌های خود ابتدا باید به صفحه جستجو از فهرست DVR بروید. برای رسیدن به آنجا، باید در هر نقطه روی صفحه کلیک راست کرده و جستجو را انتخاب کنید. هنگامی که در صفحه جستجو هستید، باید یکی از روزهای آبی را در تقویم در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید (روزهای آبی روزهایی هستند که فیلم را ثبت کرده‌اند).

حتما بخوانید: فعال کردن ارسال ایمیل در دستگاه DVR

از طریق زبانه‌هایی که در زیر تقویم قرار دارند، می‌توانید دوربین‌هایی را که می‌خواهید همزمان فیلم‌های ضبط شده‌ی آنها را ببینید، انتخاب کنید. پس از انتخاب تعداد دوربین‌هایی که با آنها کار می‌کنید، باید از منوی کشویی زیر زبانه‌ها دوربین یا دوربین‌های خاصی را انتخاب کنید.

به محض انجام مراحل فوق باید به نوار زیر صفحه مراجعه کنید. بسته به اینکه آیا شما به طور مداوم ضبط می‌کنید یا بر اساس حرکت دوربین مداربسته، بخشی یا همه آن رنگی خواهد شد. کلید رنگی در پایین این صفحه نوع ضبط  دوربین مداربسته و روز مشخص شده را نشان می‌دهد. این بخش‌های شماره دار نوار ساعات روز را نشان می‌دهد و  به شما امکان می‌دهد روی این نوار کلیک کنید و زمان مورد نظر مشاهده‌ی فیلم ضبط شده را انتخاب کنید. تا زمانی که ‌بینید حداقل قسمت‌هایی از نوار، رنگی شده است، یعنی اینکه که DVR شما فیلم‌برداری می‌کند. در غیر این صورت اگر دستگاه dvr در انجام یکی از این کار ها ناتوان بود می بایست به افراد متخصصی که را گذراندن بسپارید تا دستگاه به درستی تعمیر شود منبع شرکت آژیراک.


دوربین مداربسته شرکت آژیراک تنظیمات دی وی ار DVR

نویسنده:


احسن اژیراک
احسن اژیراک

هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری