درباره دوربین‌های مداربسته ضد آب

بلاگ آموزشی آژیراک

بهترین مفید ترین مطالب آموزشی را در آژیراک بخوانید

درباره دوربین‌های مداربسته ضد آب

درباره دوربین‌های مداربسته ضد آب

ادمین
1399/03/08
0
2379

مختصر مقاله:
دوربین های مدار بسته Outdoor که مخصوص نصب در محیط های خارجی هستند طوری طراحی می شوند تا بتوانند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشند و اجزای داخلی آنها از تخریب مصون بماند.

دوربین های مدار بسته Outdoor که مخصوص نصب در محیط های خارجی هستند طوری طراحی می شوند تا بتوانند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشند و اجزای داخلی آنها از تخریب مصون بماند. به این دوربین ها به اصطلاح دوربین مداربسته ضد آب گفته می شود. دوربین مداربسته ضد آب در مدل های مختلف بولت، باکس و در دو نوع آنالوگ و IP عرضه می شوند. بعضی از این دوربین ها نیز دارای ویژگی های دیگری نظیر ویژگی ضد خرابکاری، امکان دید در شب و لنزهای قابل تنظیم  هستند.

اما در مورد خاصیت ضد آب بودن این دوربین‌ها باید بدانید که اصطلاح ضد آب به صورت کلی معنای بسیار گسترده ای دارد. این اصطلاح در مورد طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد اما در واقع نمی توان هیچ وسیله ای را به طور مطلق ضد آب دانست. اما می توان بر اساس استانداردها درجه مقاومت آنها در مقابل نفوذ آب را مورد بررسی قرار داد.

این استاندارد را با نام استاندارد IP می شناسیم . استاندارد IP نشان می دهد که هر وسیله الکتریکی تا چه میزان می تواند در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. اما در مورد دوربین مداربسته ضد آب عدد IP  به طور کلی باید بالاتر از 65 باشد. تنها در این صورت است که می توان گفت دوربین مورد نظر می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاوم باشد.  اما چنانچه به دنبال دوربین مداربسته ضد آب هستید که بتواند مستقیما در داخل آب نیز کار کند و خراب نشود، عدد استاندارد IP آن باید بالاتر از 89 باشد که البته جزو دوربین های مداربسته خاص دسته بندی می شود.

آیا می توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت؟

همانطور که گفتیم  نمی توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت چون این دوربین ها معمولا دارای استاندارد IP66 و نهایتا  IP67 هستند. البته چنانچه این دوربین ها را از جهات مختلف در معرض آب پر فشار قرار دهید آسیبی نمی بینند اما اگر در آب غوطه ور سازید احتمالا از کار خواهند افتاد. در مورد دوربین مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 نیز به صورت موقت قابلیت غوطه ور سازی در آب را دارند.

کاربرد دوربین مداربسته ضد آب

معمولا کاربرد دوربین مداربسته ضد آب زمانی است که قصد دارید دوربین را در محیط بیرونی و خارج ازخانه نصب کنید. دوربین های مداربسته ضد آب معمولا در برابر عوامل طبیعی مانند باران یا رعد و برق مقاوم هستند. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بهترین دوربین مداربسته ضد آب خود را انتخاب کنید. دوربین های مختلف ممکن است ویژگی های مختلفی داشته باشند. شما باید دوربین مناسبی را بیابید که بتواند تمام نیازهای نظارتی شما را برطرف سازد. در ادامه به چند نکته مفید درباره چگونگی انتخاب سیستم مدار بسته ضد آب اشاره شده است.

کیفیت دوربین مداربسته را بسنجید

دوربین مداربسته ای که قصد خرید آن را دارید باید تصاویر با کیفیتی ارائه دهد. این ویژگی بسیار مهم است، به ویژه اگر اموال با ارزشی داشته باشید. یک دوربین مداربسته OUTDOOR با کیفیت همچنین باید دارای ویژگی های دیگری نیز باشد. مانند امکان دید در شب، ارائه تصاویر با کیفیت در شب، ضبط تصاویر با کیفیت بالا و … .

بررسی ویژگی ضد آب بودن

باید به این نکته توجه داشته باشید که دوربین مدار بسته OUTDOOR باید ویژگی ضد آب داشته باشد. این بسیار مهم است زیرا در مناطق پر باران یک مزیت مهم محسوب می گردد. این به این معنی است که دوربین شما باید بتواند در فصول بارانی مقاومت بالایی داشته باشد. پس دوربین مداربسته خود را از لحاظ ویژگی ضد آب بودن به دقت مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور در صورتی که این دوربین را از بازار آنلاین خریداری می کنید، می توانید قبل از خرید برخی از نظرات مشتریان را بخوانید. این بررسی ها می توانند به شما در پیدا کردن بهترین دوربین با ویژگی ضد آب کمک کنند. سایر مشتریان همچنین می توانند تجربه خود را در هنگام استفاده از دوربین ضد آب به اشتراک بگذارند.

دوربینی را انتخاب کنید که گارانتی خوبی دارد

این نکته مهم دیگری است که باید در هنگام انتخاب دوربین مداربسته خود در نظر داشته باشید. شما باید دوربینی را انتخاب کنید که دارای گارانتی مناسبی باشد. شرکت تولید کننده باید تضمین کند که دوربین مدار بسته ضد آب می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاومت کند. با استفاده از ضمانت نامه می توانید در صورت بروز مشکل اقدام لازم را نسبت به تعمیر یا تعویض دوربین انجام دهید. به صورت کلی بهتر است از دوربین های NONAME و فیک که بدون گارانتی در بازار ارائه می شوند خودداری کنید.

 

وبلاگ شرکت آژیراک

شرکت مهندسی آژیراک در شبکه های اجتماعی 

اینستاگرام

تلگرام


دوربین مداربسته دوربین مداربسته ضدآب مقاله دوربین مداربسته درباره دوربین مداربسته مقاله

نویسنده:


احسن اژیراک
احسن اژیراک

هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری