هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

بلاگ آموزشی آژیراک

بهترین مفید ترین مطالب آموزشی را در آژیراک بخوانید

هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

ادمین
1399/03/06
0
2404

مختصر مقاله:
در این مقاله مختصر ومفید به هوش مصنوعی در دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم وباید بدانید که هوش مصنوعی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر در زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت

در این مقاله مختصر ومفید به هوش مصنوعی در دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم وباید بدانید که هوش مصنوعی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر در زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت

مخصوصا اگر حوزه امنیت باشد که بی شک موضوعی بسیار مهم برای سیاستمداران و هم برای مردم عادی می باشد .

به طور کلی شبکه هوش مصنوعی بر دو نوع استوار است : هوش مصنوعی عمیق و هوش مصنوعی ماشینی.

به عبارت دیگر هوش مصنوعی عمیق (AI) ، شکل متفاوت و پیچیده ای از شبکه های عصبی بسیار زیاد مصنوعی می باشد که نمونه بیداری آن کاملا بر اساس نرون های مغز انسان می باشد. هرچه این شبکه ها پیچیده تر باشد قدرت آنالیز و آموزش موضوع بیشتر است.

و هوش مصنوعی ماشینی (AI) که تعریف آن بر داده های زیاد ارسالی از طرف ما برای بهبود عملکرد کاربرد دارد.

کنترل تردد- تشخیص چهرهشمارش افراد خوانش پلاک خودرو از مثال های رایج آن می باشد که در این مباحث به کاربر این امکان را می دهد که با اتلاف کمترین زمان اطلاعات مورد نیاز خود را از دوربین مداربسته دریافت کند. به طور مثال پلاک های زوج یا فرد در کنترل تردد که خود سیستم با توجه به داده های دریافتی قبلی می تواند به کاربر اطلاع دهد و نیز تشخیص چهره .

یادآور می شود که شبکه مبتنی بر هوش مصنوعی AI ماشینی کاربردهای به مراتب بالاتری در دوربین مداربسته دارد که می توان از یک موتور جستجوگر تصویر یاد کرد. Allaic

 

محاسن هوش مصنوعی در دوربین مداربسته (AI)

  • این سیستم توانایی پیدا کردن تصاویر خاص در کمترین زمان را داراست. الگوریتم های آن می تواند متفاوت باشد.مانند رنگ مو ، قد ، وزن ، رنگ پوست یا حتی در موارد دیگر از انواع ماشین ها یاد کرد که این سیستم ها حداقل در کشور ما در دست عموم مردم رایج نیست.
  • یکی دیگر از محاسن این سیستم در دوربین مداربسته کمتر کردن پهنای باند و ذخیره سازی مقرون به صرفه می باشد که می توانیم داده های خود را اینگونه برنامه ریزی کنیم که اگر فلان چهره را رویت کردی ذخیره سازی انجام بده یا اگر فلان ماشین عبور کرد دیتا ارسال کن. این گزینه می تواند کمک زیادی به کاربر درمورد بازپخش و نیز در مورد دیتابیس انجام دهد.

هدف نهایی و چشم انداز هوش مصنوعی  در دوربین مداربسته (AI)

بستر هوش مصنوعی بیشتر و به طور کل برای نظارت بر رفتارهای انسان طراحی شده است و اینکه با چند درصد ضریب دقت بتواند نیازهای مشتریان را کم کند در نظر گرفتن سرعت و دقت و مقیاس پذیری سیستم بسیار مهم است.
هدف نهایی جایگزینی این سیستم به جای هوش انسان می باشد و کمترین ضریب خطا و کمترین اتلاف وقت با ارزش ترین اطلاعات را از دوربین مداربسته دریافت کرد بدون نیاز به کاربر. حتی بدون نیاز به فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته, به عبارت دیگر خود این ابر رایانه کل آنالیز را بر اساس داده های دریافتی را به ما بدهد. به طور مثال تراکم جمعیت در یک محل که بتواند دلیل آن را نیز به ما بگوید برای جلب هر چه بیشتر رضایت مشتری مثلا در فروشگاه.

مزایای هوش مصنوعی در دوربین مداربسته دوربین

  • این سیستم این امکان را به ما می دهد بدون اتلاف وقت به اطلاعات مورد نیاز خود از دوربین مداربسته دست پیدا کند. این کار را در گذشته خود کاربر انجام میداد و به دلیل خستگی و یا خظای ذهنی شاهد یکسری اشتباهات در تصمیم گیری های نهایی می شد.
  • یکی دیگر از مزایای این سیستم چشم پوشی از تبعیض نژادی و یا رنگ پوست و غیره است. به نوعی دیگر برای هوش مصنوعی مبتنی در دوربین مداربسته هیچ فرقی نمی کند که سارق و یا مشتری سیاه پوست است و یا سفید پوست. آشنا هست یا غریبه
  • یکی دیگر از مزایا این است که به کاهش تصادفات در رانندگی ، کاهش جرم و جرام و بزهکاری در جامعه کمک می کند.

 

معایب هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

یکی از بزرگترین معایب هوش مصنوعی در دوربین مداربسته این است که در آینده حریم خصوصی انسان مورد خطر است. به تبع آن خطرات بالقوه ای در عدالت اجتماعی در جوامع ایجاد می کند. اینکه سیاست مداران کلیه آحاد ملت را زیر نظر داشته باشند و بدانند کی به کجا می رود می تواند تبعات بدی در سرشت و شخصیت انسان ایجاد کند و به مرور زمان از ما انسان ها یک موجود چیزواره ای شکل بدهد.به اصطلاح امروزی ها “ماشینی شدن” انسان ها

دیگر معایب این سیستم در دوربین مداربسته ضریب خطای آن است. به طور مثال : یک فرد دارد با سرعت می دود . سیستم نمی تواند آنالیز کند که آن فرد میخواهد به مترو برسد و یا از دست کسی فرار می کند و یا چیزی از این فرد به سرقت رفته است.

 

سخن آخر
به طور کلی ترکیب هوش مصنوعی AI و دوربین مداربسته کمک فراوانی به ما در خصوص کاهش حرائم و کاهش هزینه ها به ما کرده است . به عبارت دیگر به جای آنکه ساعت ها وقت خود را صرف جستجو در تصاویر دوربین مداربسته کنیم با توجه به داده هایی که قبلا توسط هوش مصنوعی ذخیره سازی شده است بهترین بهره را از دوربین مداربسته خود می گیریم.

 

دستگاه های ذخیره ساز (DVR) اس ویژن دارای قابلیت تشخیص چهره ، که این دستگاه تصاویر چهره ها را ذخیره کرده و به شما امکان جستجو برای چهره ای خاص را فراهم می کند. این دستگاه ها در فروشگاه شرکت زاویه دید قابل ارائه و فروش برای شما مشتریان گرامی می باشد.

 

 

وبلاگ شرکت آژیراک

شرکت مهندسی آژیراک در شبکه های اجتماعی 

اینستاگرام

تلگرام


دوربین مداربسته هوش مصنوعی مقاله دوربین مداربسته سنندج شرکت آژیراک هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

نویسنده:


احسن اژیراک
احسن اژیراک

هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری