آموزش نگهداری از دوربین‌های مداربسته

بلاگ آموزشی آژیراک

بهترین مفید ترین مطالب آموزشی را در آژیراک بخوانید

آموزش نگهداری از دوربین‌های مداربسته

آموزش نگهداری از دوربین‌های مداربسته

ادمین
1399/04/14
0
2027

مختصر مقاله:
امروزه بحث نظارت و امنیت یکی از شاخصه های مهم در کارخانجات و منازل مسکونی و اداره جات و غیره به حساب می آید،که به مدد دوربین مداربسته و سیستم های اعلام سرقت و حریق تامین شده است.نکاتی چند در خصوص تامین دوربین مداربسته و سپس نگهداری از آن برای رفاه حال شما مشتری گرامی ضروری می دانیم که در ادامه به آن می پردازیم

امروزه بحث نظارت و امنیت یکی از شاخصه های مهم در کارخانجات و منازل مسکونی و اداره جات و غیره به حساب می آید،که به مدد دوربین مداربسته و سیستم های اعلام سرقت و حریق تامین شده است.نکاتی چند در خصوص تامین دوربین مداربسته و سپس نگهداری از آن برای رفاه حال شما مشتری گرامی ضروری می دانیم که در ادامه به آن می پردازیم :

ابتدا باید کارفرما آگاه باشد که چه خواسته هایی از دوربین مداربسته دارد و در چه مناطقی چه نوع دوربین مداربسته ای بیشتر مورد نیاز است . از قبیل فضای فیزیکی – ورودی ها و جاهایی از این نوع که توسط کارشناسان مربوطه می تواند مشاوره های ارزنده ای داشته باشیم. هدف ما در تدوین و تهیه این مطلب بیشتر بحث کارهای ضروری است که کارفرما پس از تجهیز مکان خود به دوربین مداربسته باید انجام دهد.

 

تامین و نگهداری سیستم های نظارتی ( دوربین مداربسته):

در ابتدا توصیه می شود جهت تامین و نگهداری سیستم های نظارتی یک نفر به صورت خاص این مسئولیت را در پروژه بر عهده بگیرد که در جریان کم و کیف کل پروژه قرار بگیرد.

 

مسائل فنی در نگهداری دوربین مداربسته:

به طور کل اجزای تشکیل دهنده یک سیستم نظارتی شامل موارد زیر می باشد :

الف : دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR که وظیفه تکران تصاویر ، نمایش ، باز پخش و کلیه کارهای از این دست را بر عهده دارد ، که برای تامین و نگهداری دستگاه شما باید چند نکته را فراموش نکنید

۱- زدودن دستگاه از گرد و غبار که می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند . بدین شکل که ابتدا شما دستگاه را از برق جدا کنید سپس با دمنده های بادی کلیه نقاط برد الکترونیکی و جاهای دیگر آن را تمیز کنید .نکته قابل توجه ، اینکه اگر دستگاه شما مجهز به فن می باشد ، فن را از مدار خارج کنید.

۲- به روزرسانی نرم افزار دستگاه و کلیه دستگاه های ضبط کننده  : یک نرم افزار بر روری IC خود دارد که نیاز است هر چندبار در هنگام ضرورت و یا هرچند یکبار بروزرسانی شود. نکته مهم  در این خصوص این است که  توصیه می شود که این کار را به عهده یک فرد مجرب قرار گیرد که می تواند همان نصاب و یا شرکت اجرا کننده پروژه باشد.

ب: هارددیسک

در خصوص تامین و نگهداری هارددیسک ها نکته بسیار ضروری، مرور کردن باز بخش های هر روزه و خنک نگهداشتن آن و محافظت از آن از گرد و غبار و بررسی کردن منبع تغذیه دستگاه می باشد . نوسان در ولتاژ و آمپر یکی از علت های اصلی خرابی در هارددیسک می باشد .

پ : دوربین مداربسته
۱-اگر دوربین شما تحت شبکه است همانند دستگاه ضبط کننده لازم است نرم افزار آن هرچند یکبار بروزرسانی شود.
۲-تنظیم کردن مجدد لنز دوربین اگر لنز آن متغیر می باشد و اطمینان از اتصالات دوربین .

نکته بسیار مهم :
در این خصوص بررسی مسیر کابل ها می باشد . زیرا یک مجموعه شاید پس از گذشت زمان تعمییراتی در آن انجام بگیرد ، از قبیل تعمییرات تاسیسات و یا تغییرات دکوراسیون و شما حتما باید مسیر کابل ها را بررسی کنید و از سالم و محفوظ بودن آن مطلع شود.

در پایان توصیه ما به شما این است که اگر پروژه شما گسترده می باشد تمامی این کارها را بر عهده یک شرکت مجرب ، حتی المقدور همان شرکت اجرا کننده در قالب یک قرارداد تامین و نگهداری قرار دهید که شما بتوانید در مواقع ضروری استفاده های شایانی را از سیستم خود داشته باشید.

 

 

وبلاگ شرکت آژیراک

شرکت مهندسی آژیراک در شبکه های اجتماعی 

اینستاگرام

تلگرام


دوربین مداربسته آموزش آموزش نگهداری از دوربین مداربسته شرکت آژیراک سنندج سیستم‌های نظارتی ترفند نگهداری از سیستم های نظارتی

نویسنده:


احسن اژیراک
احسن اژیراک

هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری