همه چیز درباره کرکره برقی

بلاگ آموزشی آژیراک

بهترین مفید ترین مطالب آموزشی را در آژیراک بخوانید

همه چیز درباره کرکره برقی

همه چیز درباره کرکره برقی

ادمین
1399/03/09
0
5017

مختصر مقاله:
کرکره برقی یکی از متداول ترین و پرمصرف ترین درب های اتوماتیک می باشد. که به طور عمومی از آن ها در رول ...

 

تاریخچه ی کرکره برقی

تقریبا می توان گفت تاریخچه استفاده از کرکره ها و درب های اتوماتیک به دوره یونان باستان و رشد علمی در این اقلیم باز می گردد .

هرون دانشمندی یونانی بود که ایده ها و اختراعات بسیاری داشت مثل استفاده از نیروی بخار و تجهیزاتی برای بلند کردن چیزهای سنگین و غیره . این دانشمند دریافته بود که با استفاده از گرمای آتش معبد می توان با فشار حاصل از تبخیر آب در ظرف های برنجی و پمپاژ آب به ظرفی دیگر وزنه ای را که به وسیله طناب و قرقره به درب معبد متصل است فعال نمود ، او استفاده از دربهای کرکره ای را برای تمام شهر مطرح کرده بود .در دهه 70 میلادی دانش آموزی از اوهایو در آمریکا از این تکنولوژی برای تولید کرکره برقی استفاده نمود،او توانست با آگهی در یکی از روزنامه های اوهایو و فروش چندین دستگاه کرکره برقی اولین شرکت تخصصی کرکره برقی را تاسیس کند.

همه چیز درباره کرکره برقی

صنعت کرکره برقی یکی از صنعت هایی می باشد که به لطفا گسترش زندگی مدرن و خانه های هوشمند رونق قابل توجه ای را به خود دیده است . ساخت تیغه کرکره برقییکی از مشاغل پر درآمد در ایران می باشد . یکی از عواملی که قیمت تمام شده یک کرکره برقی را تعیین می نماید جنس تیغه های کرکره برقی می باشد . معمولا کرکره ها ارزان قیمت از تیغه هایی استفاده می کنند که در ساخت آن ها از آلومینیوم ضایعاتی استفاده شده است . این نوع کرکره ها بعد از مدت کوتاهی از نصب صدای زیادی را تولید می کنند و در آخر هم از هم جدا می شوند . یک تیغه کرکره برقی باید از مواد اولیه مناسب ( یعنی شمش آلومینیوم درجه یک ) تهیه شده باشد .

همچنین علاوه بر مواد اولیه نحوه تولید یک تیغه کرکره نیز بسیار مهم می باشد. برای مثال تیغه ای که در کارگاه های ریخته گری تهیه می شود معمولا نا مرغوب تر از تیغه های اکسترود می باشد. چرا که این تیغه ها تحت فشار اکستروژن می باشد و با فشاری که به آنها وارد می شود شکل می گیرند. تیغه های ارزان قیمت معمولان یا فاقد مرحله سختی کاری می باشند یا اینکه مرحله انودایز به صورت کامل بر روی آن ها انجام نمی شود .

 

بررسی کرکره اتوماتیک از نظر سرعت، امنیت ، ظاهر کار

سرعت در کرکره های برقی :


این کرکره ها تنها با فشردن یک دکمه از طریق ریموت کنترل به بالا و پایین هدایت می شود و نیازی به زور بازو ندارد . و چون موتور های استفاده شده توسط دران صنعت از بهترین های موجود در بازار می باشند عمل پایین و بالا رفتن با سرعت قابل قبولی انجام می گیرد .

 

امنیت در کرکره های برقی :


این کرکره ها چون از تیغه های درجه یک ساخته شده اند قابل نفوذ نمی باشند و در برابر ضربه و فشار توانایی مقاومت قابل قبولی را از خود دارند و تنها توسط موتور خود به بالا و پایین هدایت می گردد.

 

ظاهر کرکره های برقی :


ظاهر کرکره های برقی به واسطه تیغه هایی که امکان رنگی بودن را دارند شکیل و زیبا می باشد . رنگ استفاده شده بر روی تیغه های رنگی ضد خش بوده و در مقابل آب مقاوم می باشد.

مزایای کرکره های اتوماتیک نسبت به کرکره های قدیمی :

کرکره های قدیمی به صورت کاملا یکپارچه بوده و وزن بالایی داشتند و در هنگام بالا رفتن و پایین آمدن آلودگی صوتی بسیاری را ایجاد می نمودند که این مورد باعث اذیت همسایگان می شد. از لحاظ امنیت و سکوریتی نیز با شکستن قفل به راحتی می توانستند آن را بالا یا پایین کشید و از لحاظ ظاهر کار نیز تعریف چندانی نداشتند .

حال شاید برای شما خریداران محترم این سوال پیش آید که در هنگام قطع برق چگونه می توان این کرکره ها را تغییر وضعیت داد . در زمان قطع برق شما دو راه دارید :

1 - استفاده از اهرم دستی جهت تغییر وضعیت کرکره.

2 - استفاده از باطری های UPS با ولتاژ مناسب.

موتور مناسب برای یک کرکره برقی:

* دقت در انتخاب محل مناسب موتور و صفحه پلیت ها ٬ تا علاوه بر استفاده مناسب از فضای موجود محل مناسب و کافی جهت جمع شدن تیغه ها فراهم شود.

** اطمینان از استحکام محل ریل و صفحه پلیت ها و در صورت لزوم زیرسازی مناسب جهت نصب تجهیزات و متعلقات کرکره برقی.

*** استفاده از جنس و نوع مناسبی از تیغه ها بمنظور ایجاد تناسب بین ابعاد درب ٬ وزن کلی تیغه ها ٬ نیرو و توان موتور.

**** انتخاب موتور مناسب با توجه به میزان تردد و وزن درب : معمولا توصیه می شود جهت نصب کرکره های برقی در مکان های با تردد بسیار بالا و همچنین دربهای با ابعاد و وزن زیاد از موتورهای با کیفیت ساید استفاده شود ٬ در مواردی هم که وزن و ابعاد درب زیاد نبوده و میزان تردد در شبانه روز کم یا متوسط باشد از موتور سنترال استفاده شود که علاوه بر سهولت در نصب نیازی به تغییرات اساسی در کرکره های قدیمی ندارند.

 

درب اتوماتیک کرکره ای چگونه کار می کند؟

درب اتوماتیک کرکره ای به دربی گفته می شود که بدون دخالت دست باز و بسته می شود و نیازی به اپراتور ندارد. این دربها معمولا در ساختمان های اداری، بیمارستان ها، فروشگاه های زنجیره و مغازه ها استفاده می گردد.

 

 

@image

 

اجزای درب اتوماتیک هوشمند :

1 - چشم های الکترونیک

2 - کنترلر

3 - موتور درب

4 - ریل

5 - تسمه و فولی

6 - دیگر اجزای درب

 

سیستم چگونه حد نهایی باز و بسته شدن دربها را تشخیص می دهد؟

در این دربها معمولا از سرو موتور استفاده می شود.

سرو موتور الکتروموتوری است که با اعمال پالس های کنترلر میزان چرخشش به دقت قابل کنترل است.

در زمان نصب وقتی نصاب می خواهد سیستم را تنظیم کند کنترلر، سیستم درب را باز و بسته می کند و جایی که فشار به موتور می آید را محل باز شدن یا بسته شدن کامل در حافظه خود ذخیره می کند.

تسمه درب های اتوماتیک به صورت رفت و برگشتی کار می کند و یک لنگه از دربها به خط پایینی تسمه متصل می شود و لنگه دیگر به خط بالایی تسمه. در نتیجه وقتی موتور به یک جهت می چرخد، دو لنگه درب از هم فاصله می گیرند و وقتی موتور به جهت دیگر می چرخد دو لنگه درب به سمت هم می آیند.

نکته : وقتی دربها از حالت حرکت می خواهند متوقف شوند، مانند زمانی که:

۱- دربها در حال بسته شدن هستند و کمی مانده به هم برخورد کنند.

۲- زمانی که کمی مانده دربها کاملا باز شوند و به انتهای مسیر برسند.

کنترلر،سرعت موتور را کاهش می دهد تا به سیستم فشار وارد نشود و به کسی هم آسیب نرسد.

سیستم چند چشم دارد؟

معمولا چشم های درب های اتوماتیک به این صورتند:

۱- دو چشم الکترونیکی مادون قرمز آشکارساز حرکت ، بالای درب قرار دارد .

۲- یک جفت چشم مادون قرمز داخل فریم درب ها برای محافظت از اینکه کسی لای درب نماند.

فواید کرکره برقی نسبت به سایر کرکره های موجود:

استفاده از کرکره های برقی آن هم از نوع هوشمند از به هر شکل عقلانی تر و مقرون به صرفه تر از دیگر کرکره های موجود در بازار میباشد. کرکره برقی اتوماتیک نقش بسیار مهم و اساسی ای در جلوگیری از هدر رفت انرژی ایفا میکند و با بستن عایق ها به مانند یک سپر عمل کرده و از خارج شدن انرژی از ساختمان جلوگیری می کند .

 

@image

 

کرکره برقی جدید، امنیت بسیار بالایی را در ساختمان فراهم میکند و سرعت بالای رول شدن آن ( سرعت جمع شدن کرکره )، این کرکره ها را به یک کالای پر طرفدار و ارزشمند تبدیل کرده است .

این نوع کرکره برقی مناسب برای کلیه درب های پارکینگی - درب فروشگاه ها - کارخانه های صنعتی و حتی پنجره ی ساختمان می باشد .

 

 

 


کرکره برقی همه چیز درباره کرکره برقی تاریخچه کرکره برقی تیغه کرکره برقی موتور کرکره برقی قیمت کرکره برقی

نویسنده:


احسن اژیراک
احسن اژیراک

هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری