نکات مهم خرید جک درب پارکینگ

بلاگ آموزشی آژیراک

بهترین مفید ترین مطالب آموزشی را در آژیراک بخوانید

نکات مهم خرید جک درب پارکینگ

نکات مهم خرید جک درب پارکینگ

ادمین
1400/06/27
0
2207

مختصر مقاله:
هنگام خرید وزن تقریبی هر لنگه و طول آن را به فروشنده بگویید تا محصول  متناسب با همان به شما معرفی شود ویا قبل از خرید توسط کارشناس بازدید شود.با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر استفاده کرد

نکات مهم خرید جک درب پارکینگ

1). هنگام خرید وزن تقریبی هر لنگه و طول آن را به فروشنده بگویید تا محصول  متناسب با همان به شما معرفی شود ویا قبل از خرید توسط کارشناس بازدید شود.با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر استفاده کرد. در درب های سبک انتخاب تولیدات داخل انتخاب کاملا مقرون به صرفه می باشد.استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگ معمولا ۱.۸ متر می باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند. اما اگر عرض در بیش از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

2). هر چقدر میزان تردد در ساختمانها زیاد باشد می بایست از جک برقی بهتر و قوی تری استفاده نمود.ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز باید توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) بود از جکهایی با عرض بندتر استفاده کرد.

3). اگرتعداد ریموتهای مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جکهای پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموتهای فابریک جکها قیمت بالایی دارند.با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در میتوانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید.

4). بهتر است در صورت نصب رسیور رله ،از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی میباشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید

5). یک پک کامل جک شامل دو عدد بازو ,یک جعبه فرمان,یک جفت چشمی ایمنی,یک عدد فلشر و دوعدد ریموت کنترل فابریک میباشد.قفل برقی جک پارکینگی روی پک نمیباشد وجداگانه باید تهیه شود.

6). برای مناطقی که امکان قطع برق زیاد است از جکهای درب پارکینگ 24 ولت با قابلیت نصب باتری بکاپ استفاده کنید که شامل دو عدد باتری 12 ولت میباشد که بهتر است هر کدام 7 امپر باشند.

7). نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.

چیزی به نام نصب رایگان وجود ندارد و معمولا شرکت ها اجرت نصب را روی قیمت جک می کشند و یکجا می گویند.نصب جک بین 3 تا5 ساعت زمان میبرد و شامل جوشکاری و سیم کشی است بنابراین نمیتواند رایگان باشد قیمت نصب هم در حدود 250 تا 350 هزار تومان بسته به شرایط کار است.

8). اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود,متاسفانه مشتریان به کیفیت جک دراهمیت میدهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمیدهند و این باعث میشود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها میشود.بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو با تجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.متاسفانه بعضی ازشرکتهای  همکار بخاطر سود بیشتر از نصابهای کم تجربه استفاده میکنند تا کمتر هزینه کنند و...
9). بهتراست نصب جک پارکینگ را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه گارانتی هستند.ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی جک اتوماتیک پارکینگ بخواهید که بعد از کارشناسی، کل سیستم را برای شما نصب کرده و در انتها باشما تسویه حساب کند.

10). جک برقی پارکینگ در دو نوع مختلف هیدرولیکی و مکانیکی ساخته شده است . تفاوت اصلی این جک ها با یکدیگر زمانی خود را نمایان می کند که بحث وزن لنگه های درب اتوماتیک پارکینگ به میان می آید . زیرا هریک برای وزن خاصی مورد اسفاده قرار می گیرد . برای مثال جک درب پارکینگ هیدرولیکی برای درب های سنگین و پر تردد و جک درب پارکینگ مکانیکی برای درب اتوماتیک پارکینگ با لنگه های سبک تر مناسب هستند .

11). جک های پارکینگی را خرید کنید که در بازار شناخته شده اند و از خرید جک های درب پارکینگ که ناشناس هستند پرهیز کنید زیرا جک های ناشناس ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و فروشنده انها را به اسم جک های پارکینگی خارجی بفروشد.این جک ها معمولا اسمهای خارجی دارند ولی ایرانی ویا چینی هستند ویا مونتاژ هر دو.بنابراین گول نامهای این جک هارا نخورید.

12). با ارسال تصویر درب پیش فاکتور کلی از فروشنده بخواهید تا در پایان کار نصب شمارا با هزینه های اضافه قافلگیر نکنند.مانند هزینه سیم وهزینه کنده کاری و صفحه پلیت .

 

ما با دیدن تصویر درب پارکینگ شما قیمت قطعی را برای شما پیش فاکتور میکنیم تا با خیال راحت سفارش خود را انجام دهید.

برای مشاوره و استعللام قیمت با ما تماس بگیرید

09129440918

 

 

هزینه جک پارکینگ


برای انتخاب جک پارکینگ علاوه بر دانستن مشخصات درب مانند وزن،طول،تعداد تردد باید مشخص کنید چه مقدار هزینه ای برای خرید درنظر گرفته اید،مسلما هرچه هزینه بیشتری برای خرید جک پارکینگ انجام دهید کیفیت بالاتری بدست خواهید اورد.البته بایدمراقب باشید تا جک های بی کیفیت و ارزان را بنام جک خوب و خارجی به شما ندهند.

اگرنمیخواهید زیاد هزینه کنید و تعداد واحدهایی که از پارکینگ استفاده میکنند زیاد نیست مثلا ۴ یا ۸ واحد میتوان از جک های ایرانی و چینی خوب استفاده کرد مانند جک سیماران، جک یال و جک میلان

قیمت این جک های پارکینگی بین ۲/۵ تا ۳ میلیون تومان هست (برای مشاوره و استعللام قیمت با ما تماس بگیرید)و کیفیت آنها قابل قبول است مخصوصا جک های برند سیماران که از لحاظ خدمات هم مناسب است.جکهای دیگری هم دراین حدود هزینه هستند که کیفیت کمتری ازمدل های معرفی شده دارند.درصورتی که میخواهید بیشتر هزینه کنید ویا تعداد واحدهای شما بیشتراز ۸ واحد است برای افزایش طول عمر جک پارکینگ از برندهای ایتالیایی استفاده کنید،مانند برندهای V2 کالیپسو، پرتکو،لایف،نایس،BFT، فک،زومر...

البته بیشتر این برندها دیگر در ایتالیا تولید نمیشوند اما تحت لیسانس ایتالیا ،در کارخانه هایی در چین ،بلغارستان و دیگر کشورها تولید میشود،که این چیزی از ارزش و کیفیت این محصولات کم نمیکند. این برندهای معرفی شده سال هاست که در بازار ایران کار میکنند و هیچ وقت مشکلی از بابت تامین قطعات انها به وجود نیامده، ولی با این حال برند V2 و پروتکو از لحاظ خدمات و تامین قطعات شرایط بهتری دارند.

 

مقایسه عملکرد جک پارکینگ الکترومکانیک و هیدرولیک


اگر هنگام انتخاب جک پارکینگ الکترومکانیک و هیدرولیک سوالاتی برای شما پیش امده و نمیدانید که کدامیک مناسب برای درب شما میباشد با خواندن این مقاله تا حدودی سوالات شما بر طرف میشود و با عملکرد هر دو سیستم اشنا میشوید.
 

رتور و چرخ دنده جک الکترومکانیک


 

جکهای پارکینگ الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.


 

عملکرد جک اتوماتیک  پارکینگی الکترومکانیک

 

در این نوع جک ها آسیب پذیر ترین قسمت ها رتور و چرخ دنده هستند که با سرعت بالا با هم در تماس هستند و طبعا دچار ساییدگی به مرور زمان میشوند.جنس رتور نسبت به چرخ دنده باید از الیاژ بهتری برخوردار باشد تا در مواجه با چرخ دنده ساییده نشود و بعد مدتی فقط چرخ دنده تعویض شود که هزینه تعمیرات بالا نرود.ولی متاسفانه در بعضی از جک های چینی رتور هم پا به پای چرخ دنده ساییده میشود و باید هردوی انها تعویض شوند.
مهره ماردان هم اگر از جنس تفلون باشد بجای برنج در مواجهه با رتو که همیشه از جنس فولاد است عمر بیشتری خواهد داشت .


جک های پارکینگ اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.

در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.

 


جک پارکینگ هیدرولیک چیست؟


مایعات تقریبا تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی ، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود.

جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

جک های هیدرولیکی  برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.

در ساختمان جک هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.
کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می‌شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.

 

مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از جک درب پارکینگ به آن برخورد کنید

نصب جک درب پارکینگ چندان آسان نیست و قبل از نصب جک پارکینگی باید یک سری اطلاعات درباره محل نصب و موقعیت درب خود در اختیار نصاب و فروشنده جک قرار دهید تا آنها بتوانند جک پارکینگی  مناسب درب را برای شما پیشنهاد دهند. حال اگر بعد از نصب جک درب شما به مشکل بر خوردید چه کارهایی میتوانید انجام دهید.


1:  جک درب پارکینگ کار نمیکند و یا هنگام کار کردن صدای زیادی ایجاد کند


زمانی که جک درب پارکینگ شما دچار مشکل شده باشد کار نکند و یا صدای زیادی ایجاد کند،  می توانید قبل از تماس با یک نصاب خودتان ایراد را با چند نکته ساده بررسی کنید.

در مرحله اول به سراغ ریموت کنترل رفته و باطری آن را چک کنید،  ممکن است باتری ضعیف و یا تمام شده باشد. اگر کمی فنی تر هستید می توانید مدار ریموت را هم چک کنید تا مطمئن شوید قطعه ای در آن نسوخته باشد. در مرحله بعد سیم کشی ها و محل اتصال برق مانند پریزها را چک کنید تا مشکلی در آنها نبوده باشد

2: درب پارکینگ در زمان مشخص بسته نمی شود 

 دوعامل وجود دارد که جک درب پارکینگ در تایم مشخص بسته نشود،  زمانی که با این دو مشکل مواجه شدید قبل از تماس و یا آوردن یک متخصص خودتان می توانید مشکل را برطرف کنید.  بعضی از جنگ ها دارای میکروسوئیچ  می باشند،  گاهی میکرو سوئیچ ها تنظیم نیستند تا درب بتواند در زمان معینی بسته شود پس باید در ابتدا میکرو سوئیچ ها را تنظیم کنید. بعضی از جک های پارکینگ دارای تایمر برای بسته شدن هستند و ممکن است در زمان بسته شدن تایم در نظر گرفته زودتر از وقت خود تمام شود و در باز بماند، بنابراین شما می‌توانید تایم جک پارکینگ خود را تنظیم کنید تا به موقع درب شما بسته شود.


3: درب پارکینگ باز نمی شود

زمانی که درب پارکینگ باز نمی شود در اقدام اول ریموت کنترل های خود را چک کنید ممکن است سیگنال ضعیف شده باشد و ریموت نتواند درب را باز کند، بنابراین شما می‌توانید با گذاشتن یک آنتن در سر راه مدار فرمان جک پارکینگی این مشکل را برطرف کنید و ریموت های خود را تقویت کنید.احتمال این مسئله وجود دارد که یک منبع رادیویی قوی مانند دکل مخابراتی و بی‌سیم های پلیسی در نزدیکی شما وجود داشته باشد که در فرکانس ریموت و مدار شما اختلال ایجاد کند.


4: درب  پارکینگ بسته نمی‌شود

در مواجهه با این مشکل شما می توانید چک کنید که مانع و یا جسمی زیر درب گیر کرده است یا نه و یا چک کنید قطعه ای در جک پارکینگ و یا خود درب نشکسته  باشد و یا شل نشده شده باشد. سنسورهای چشمی، photo eye  بررسی کنید که هیچ عاملی مانع از ارسال سیگنال آنها نشده باشد و ضربه به این سنسور وارد نشده باشد.

 

آیا جک های درب پارکینگ تان هنگام باز و بسته شدن صدای ناهنجار تولید میکند؟


اتوماتیک کردن درب پارکینگ می تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتری را برای صاحب خانه ها فراهم کند. با این حال، جک درب پارکینگ همانند تمام دستگاه های الکترونیکی یا مکانیکی، امکان خرابی و توقف عملکرد را دارند.
یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به جک درب پارکینگ، سر و صدای زیادی است که در هنگام باز شدن ایجاد می کنند. در این مقاله برخی از رایج ترین دلایلی که چرا جک های اتوماتیک پارکینگ ممکن است باعث ایجاد صدای بلند شوند را بررسی و بیان خواهند شد.
جک درب اتوماتیک در هنگام حرکت (باز و بسته شدن) صدای بلندی ایجاد می کند، چرا این اتفاق رخ می دهد؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا جک درب پارکینگ در هنگام حرکت کردن سر و صدای بلند ایجاد می کند. برخی از این مشکلات می توانند جزئی باشند و در عرض چند دقیقه برطرف شوند. مشکلات دیگر ممکن است جدی تر باشند و به تعمیر یا تنظیمات حرفه ای تری نیاز داشته باشند.

 

مشکل روغنکاری


اگر جک پارکینگ تان صدای بسیار بلند و جیر جیر مانندی را ایجاد کند، احتمالا ایراد از روغن کاری جک است. خوشبختانه این یکی از ساده ترین مشکلات است که می توان آن را به آسانی حل نمود. مراحل زیر را برای انجام روغن کاری مطالعه کنید.
• بلبرینگ و قطعات متحرک را بررسی کنید. تمام قسمت های متحرک بر روی جک باید روغنی باشند در غیر این صورت یا عملکرد جک متوقف می شود و یا  شروع به ایجاد صدا و نویز خواهد کرد.
• قطعات داخلی همانند چرخ دنده های گیربکس نیز نیاز به روانکاری دارند. اگر از روغنکاری بخشی از جک مطمئن نیستید، با گوش دادن به صدای عملکرد بخش های مختلف جک، آن قسمت را پیدا کنید.
• برای برطرف کردن صدای حاصل از کمبود روغن در جک، نیاز به روغن کاری زیاد در قسمت مربوطه هست

 

کثیف شدن موتور
موتور جک می تواند در طول زمان با خاک، رطوبت و ...  کثیف شود که این امر باعث ایجاد صدای بلند در جک می شود که در طول زمان بدتر خواهد شد. این مشکل علاوه بر ایجاد صدا موجب کند شدن حرکت درب نیز خواهد شد.
نگه داری مناسب، بررسی و سرویس منظم می تواند مانع این اتفاق شود. در صورت وجود کثیفی در موتور برای برطرف کردن این مشکل نیاز به یک فرد متخصص است.
نصب نادرست جک و یا تنظیمات نامناسب مدار کنترل
نصب و راه اندازی و اطمینان از صحت عملکرد جک و مدار کنترل کار ساده و راحتی نیست و نیاز به یک نصاب ماهر برای این کار است. اشتباه در طول زمان نصب ممکن است که تا انتهای نصب مشاهده نشود و در انتهای کار موجب اشکال در عملکرد درب باز کن شود.
اگر جک در هنگام باز شدن سر و صدای بلند ایجاد کند، ممکن است به دلیل مسائل و اشتباهات مختلفی که در هنگام نصب نادرست رخ داده است، باشد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است حتما یک نصاب جک ماهر نصب جک و برنامه ریزی مدار کنترل را بررسی کند.

جک فرسوده

اگر جک درب پارکینگ خود را چندین سال پیش نصب کرده اید ممکن است مشکل صدا به دلیل وجود موتورهای سری قدیمی موجود در بازار باشد. موتورهای قدیمی موجود در بازار به نسبت موتورهای جدید دارای صدای بلندتری هستند. البته امکان زیادتر شدن صدای موتور به مرور زمان بر اثر فرسودگی، کثیف شدن موتور و ... نیز هست. برای رفع این مشکل نیاز به تعویض جک هست.

 

ولتاژ جک پارکینگ


جک های پارکینگ معمولا در دو ولتاژ کاری ۲۲۰و ۲۴ولت به بازار عرضه می شوند.جک های پارکینگی ۲۲۰ولت قدرت بیشتری نسبت به جک های ۲۴ ولت دارند ولی این جک ها به دلیل متناوب بودن جریان برق شهر در تردد های بالا داغ کرده و ممکن است سوئیچ دمایی آنها قطع کرده و جک برای مدت ۳۰دقیقه تا زمان خنک شدن توقف کند.اما جک های پارکینگ ۲۴ولت در تردد های بالا داغ نمیشود و عملکرد بهتری دارد.درصورت قطع برق نیز جک های ۲۴ولت به دلیل امکان نصب باطری پشتیبان میتوانند کار کنند ولی جک های ۲۲۰ولت این امکان را ندارد.

پس اگر درمکانی زندگی میکنید که قطع جریان برق زیاد است بهتراست از جک پارکینگ ۲۴ولت استفاده کنید.البته استهلاک و هزینه خدمات جک های ۲۴ ولت بیشتراست و باطری آنها تقریبا هر ۲یا۳سال یک بار باید تعویض شود.پس اگر درتهران یا شهری که قطع برق کمی درآن است زندگی میکنید بهتر است از جک پارکینگ ۲۲۰ولت استفاده کنید.

جک های ۲۴ولت خیلی کمتر از ۲۲۰ولت دربازار وجود دارد و حتی باید از برندهای معتبر خریداری شود مانند BFT زیرا تولید آن نیاز به دقت بالاتری دارد.به هیچ عنوان از جک پارکینگ ۲۴ولت ارزان قیمت که ساخت شرکت های نامعتبر هستند استفاده نکنید.زیرا شما را حتما اذیت خواهد کرد

 


جک های 220 ولتی (ولتاژ برق شهری) :


این مدل از جک های برقی با ولتاژ 220 ولت AC برق شهر کار می کنند و دیگر داخل تابلو مدار فرمان از ترانس حجیم استفاده نمی شود . اینگونه از موتور ها اکثرا از استاتور های سیم پیچی شده با تعداد قطب های متفاوت (برای داشتن سرعت دور متفاوت در دقیقه استفاده می کنند و دارای روتور های قفسه سنجابی می باشند . در این موتور ها به دلیل استفاده نشدن از ذغال و کلکتور اصطحکاک مکانیکی آن کمتر است و دوام بیشتری دارد به همین دلیل بیشتر جک های درب های پارکینگی از این سیستم استفاده می کنند .

 

جک های 24 ولتی :


در داخل تابلوی مدار فرمان این جک ها یک ترانس بزرگ وجود دارد که ولتاژ برق شهر را ابتدا به 24 ولت تبدیل کرده و سپس به جک ها می رساند . این نوع موتور ها نسبت به موتور های 12 ولتی قدرت بیشتری داشته و در کشور ما از آنها استقبال بیشتری شده است . موتور های 24 ولتی نیز از یک استاتور آهن ربایی و روتور سیم پیچی که از طریق کلکتور و خازن ولتاژ را دریافت می کند .

نوع دوم این موتور ها ، موتور های به اصطلاح universal هستند که استاتور آنها هم به صورت سیم پیچی می باشد که با سیم پیچ روتور با هم به صورت سری کار می کنند به همین دلیل در مواقعی که زیر بار شدید قرار می گیرند از طریق افزایش جریان دریافتی می توانند بار زیاد را تحمل کنند . موتور های 24 ولتی به دلیل گرمای کم برای تردد های زیاد مناسب می باشند .

موتور ریلی درب اتوماتیک پارکینگ
امروزه برای بالابردن امنیت مکان های مختلف از درب های ریلی اتوماتیک که جز درب های  صنعتی محسوب میشوند استفاده میکنند.درب ریلی اتوماتیک قابلیت تبدیل به درب هوشمند را دارد.درب پارکینگی و درب شیشه ای زیر مجموعه درب های ریلی اتوماتیک هستند.سرعت بالا درب ریلی و کاهش سرعت در صورت وجود مانع و کم صدا بودن آن از ویژگی مهم این درب ها میباشد.
با این نوع از درب ها میتوان درب های تک لنگه که طول ان های معمولا بیشتر از دونیم متر هستند را به راحتی به سمت چپ یا راست حرکت داد و فضای ورودی را  به طور کامل باز کرد.
زمانی که بخواهیم از تمام فضای پارکینگ استفاده کنیم و یا درب ما آنقدر برزگ باشد که جک های ممولی جواب گوی آن نباشند یا استفاده از آن ها مرقون به صرفه نباشد بهترین گزینه استفاده از درب های ریلی اتوماتیک هست.این نوع از درب ها هم برای پارکینگ روباز و هم مسقف استفاده میشود و هیچ گونه محدودیتی ندارد.داشتن فضایی معادل خود درب در اطراف یا چپ یا راست را میتوان از معایب این درب دانست.از این گونه درب ها میتوان در همه جا استفاده کرد اما بهترین مکان برای آنها پارکینگ منازل،فروشگاه ها،کارخانه ها،و سوله ها و پارکینگ هایی که محدودیت فضا دارند و میخواهند از کل فضای پارکینگ بهره ببرند، میباشد.

 

از مزایای درب ریلی اتوماتیک
مناسب برای درب های سنگین
ایجاد امنیت زیاد
کم صدا بودن
سرعت بالا
رفت و امد نامحدود
کاهش سرعت درصورت وجود مانع
استفاده از باطری زمان قطع برق
بازو بسته کردن درب با ریموت،تلفن همراه تبلت،و کلید،اشاره نمود.

درب های ریلی اتوماتیک به صورت کشش به وسیله چرخ دنده بر قدرت بر روی دنده شانه ای عمل میکنند.دو نوع این دربها، چرخ دنده ای و زنجیری بر اساس استفاده از نیروی قدرت گیربکس ،تقسیم میشوند.

نگهداری جک پارکینگی در زمستان


تغییرات آب و هوایی از جمله مسائلی است که بر جک پارکینگی اثرگذار است. سرمای زمستان و یخ زدگی ممکن است منجر به خرابی این درب ها شود از این رو آگاهی از یکسری نکات ضروری به منظور پرهیز از هر نوع خرابی یا اختلال در عملکرد درب امری بسیار ضروری می باشد. افرادی که جک پارکینگی دارند ممکن است با این مشکل مواجهه شده باشند که در برخی از روزها درب پارکینگ یا باز نمی شود و یا بعد از اینکه باز شد دیگر بسته نمی شود. اختلال در باز و بست شدن جک درب پارکینگ ممکن است به علت تغییرات آب و هوایی و سرمای بیش از حد باشد. در فصول سرد سال موتور، جک و فنرهای درب برای کار کردن نیاز به فشار بیشتری دارند. به همین دلیل هنگام یخبندان و در سرمای شدید باید مراقبت های ویژه از درب صورت گیرد تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشد.


موتور جک پارکینگی را با پشم شیشه عایق کاری کنید


برودت و خشکی هوا از جمله عوامل موثر بر عملکرد جک پارکینگی اتوماتیک است، از این رو با استفاده از پشم شیشه می توان موتور جک را پوشش داده و از یخ زدگی محافظت نمود. پشم شیشه نوعی عایق حرارتی همانند پشم سنگ است که از انتقال سرما به موتور جلوگیری می نماید.


ریموت کنترل را چک کنید
همواره چراغ ریموت درب را چک کنید. وقتی چراغ روی ریموت به نسبت همیشه کم رنگ تر شده و یا خاموش گردد، مسلماً ایرادی رخ داده و یا باطری ریموت به دلیل استفاده مکرر ضعیف شده و باید آن را تعویض کرد.


درب را روغن کاری کنید
لولا های درب را در زمستان مرتب روغن کاری کنید ودر روزهای یخبندان مطمعن شوید که لولا ها یخ نزده باشند

 

سنسورهای مادون قرمز درب اتوماتیک پارکینگ (Photo Cell) (Beam Sensor)


امروزه اگر در سطح شهر به درب پارکینگ اتوماتیک منازل نگاه کنید دو قطعه معمولا سیاه رنگ که بر روی دیوارهای دو سمت درب نصب شده اند جلب توجه می نماید. این دو قطعه درواقع همان فتوسل و یا چشم ایمنی می باشند که در چهارچوب درب قرار گرفته است. فتوسل ها نوعی سنسور تشخیص مانع می باشند. روش کار در آنها بدین صورت است که فرستنده یک اشعه باریک از نور مادون قرمز را در راستای خط مستقیم ارسال می کند و گیرنده که دقیقا در مقابل فرستنده نصب شده است این اشعه را دریافت می کند.

این سنسورها که اصطلاحاً چشمی نیز نامیده می شوند دارای دو قسمت جداگانه فرستنده (TX) و گیرنده ( RX ) می باشند .يك جفت ازاين سنسورها (گیرنده و فرستنده) در بیرون و يك جفت ديگر در فضای داخل در دو طرف در روبروی هم نصب می شوند . حداقل ارتفاع نصب 25 سانتی متر می باشد و آن ها را در محل هایی که امکان نصب روی دیوار نباشد بر روی پایه های خاصی نصب می نمایند طرز کار سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده ( TX ) نور مادون قرمز را توسط یک دیود گالیم آرسنيد تولید و پخش می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده ( RX ) دریافت می گردد .

معمولا یک دیود LED روی گیرنده قرار دارد که وقتی اشعه دریافت می شود خاموش است . در صورت عبور فرد یا وسیله نقلیه ای از بین این دو قطعه و قطع شدن اشعه عبوری ،LED روی گیرنده روشن می شود و یک رله که روی گیرنده وجود دارد تحریک می شود . کنتاکتهای رله به مدار کنترل روی برد الکترونیکی متصل میشوند و به این وسیله برد می تواند دستور لازم را برای توقف درب (اگر در حال بسته شدن باشد) یا باز شدن درب را بر طبق تنظیمات انجام گرفته روی برد به موتور دستگاه صادر نماید.

 

عیب یابی چشمی ایمنی جک درب پارکینگ


خرابی چشمی جک درب پارکینگ یا موتورهای ریلی و حتی کرکره برقی میتواند یکسان باشد. بهترین راه متوجه شدن خرابی چشمی این است که دست خود را از جلو چشمی بالا و پایین کنید تا مسیر دید آن را قطع و وصل نمایید، اگر صدای تیک تیک مربوط به قطع و وصل شدن راه چشمی شنیده نشود مشکل از چشمی جک پارکینگی می باشد.

کثیف شدن چشمی: علت بعدی می تواند به کثیف شدن درب و لنز چشمی مرتبط باشد. به این صورت که ممکن است درب باز شود و بسته نشود و یا گاهی درب به خوبی عمل کند و چند لحظه بعد در بسته نشود. برای رفع این مشکل می توان درب رویی چشمی را جدا کرد و با آب گرم و حتی مواد شوینده آن را کاملا شست و سپس کامل خشک کرد و دوباره سر جای خود نصب نمود.

نفوذ آب: علت اصلی اکثر خرابی ها نفوذ آب درون چشمی می باشد که به علت عدم آب بندی مناسب و یا کیفیت پایین چشمی درب اتوماتیک اتفاق بیفتد. در این حالت به مدار چشمی ها آسیب جدی رسیده و چشمی جک پارکینگی قابل تعمیر نمی باشد و می بایست تعویض گردد.


قطع شدن سیم: گاهی اوقات به علت هرز بودن پیچ سوکت یا شکسته شدن سیم ممکن است چشمی کار نکند. در این حالت می بایست چشمی باز شود و اگر قطع شدن سیم از داخل چشمی باشد آن را دوباره وصل کرد.

شکسته شدن چشمی: در بسیاری از مواقع با شکسته شدن چشمی جک پارکینگی درب از کار می افتد. شکستن در این حالت نیز باید چشمی کاملا عوض شود.

بسیار اتفاق افتاده که پس از باز کردن درب پارکینگ وقتی ریموت را برای بسته شدن درب میزنیم ریموت عمل نکرده و درب پارکینگ باز می ماند. اولین تستی که می بایست انجام دهیم این است که از وصل بودن برق ساختمان مطمئن شویم. شاید همان موقع برق کلی ساختمان قطع شده باشد. دومین تست باید از ریموت باشد. با حداقل دو ریموت برای بسته شدن درب پارکینگ تلاش کنید اگر باز هم عمل بسته شدن درب انجام نشد متهم اصلی چشمی جک پارکینگ است که میبایست علت خرابی آن را متوجه شد که در ادامه به آن می پردازیم.
وقتی که چشمی درب اتوماتیک به هر دلیلی خراب شده و قابل استفاده نباشد باید آن را تعویض کرد حال می توان از نمونه فابریکی است استفاده کرد که به راحتی قابل تغییر می باشد. این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و سیم ها دقیقا سر جای خوشان وصل می شود.

 

 

روش نصب چشمی ایمنی جک پارکینگی

چشمی ایمنی جک پارکینگی را باید در ارتفاع 30 تا 50 سانتی از سطح زمین نصب کنید طوری که گیرنده و فرستنده کاملا روبروی هم باشند.قسمت فرستنده  دو کانکتور برای تغذیه دارد که یکی منفی و دیگری مثبت است که معمولا از 12 ولت تا 24 ولت AC و DCمیباشد.اما چشمی فرستنده علاوه بر تغذیه  دارای دو کانکتور دیگر بنام NC و COM نیز میباشد که باید از این دو کانکتور که پایه های رله میباشند استفاده کنید و انها را در مدار فرمان جک اتوماتیک پارکینگ به کانکتور های Com و Nc متصل نمایید. در بعضی از انواع چشمی ها کانکتور No هم وجود دارد که از ان استفاده نمیشود و مصرف ان بیشتر در موتور ساید UPS دار کرکره برقی است.


برای اتصال چشمی ها از سیم دوزوج که چهار رشته است استفاده کنید.  در مدار فرمان های مختلف محل اتصال رله چشمی که همان NC و COM است متفاوت میباشد و ممکن است با نام  GND یا COM نیز باشد.

در صورت خرابی چشمی  که معمولا خود را با باز ماندن درب نشان میدهد اگر خواستید ایراد را موقتا تا تهیه و نصب چشمی رفع نمایید باید در مدار فرمان یا خود چشمی گیرنده کانکتور COM را به NC با یک تکه سیم اتصال کوتاه دهید تا مدار باز شده، بسته شود اما دقت کنید که در این حالت چشمی ایمنی از مدار خارج شده و دیگر توان تشخیص مانع را ندارد. بنابراین هر چه سریع تر جهت رفع عیب اقدام کنید.

فتوسل ها در دو حالت بیسیم و باسیم موجود هستند که نوع بیسیم آن نصب ساده تری دارد و نیاز به کابل کشی ندارد. بعضی از فتوسل ها طوری ساخته می شوند که فرستنده و گیرنده پرتو مادون قرمز در یک فتوسل قرار دارد و از خاصیت بازتاب یا برگرداندن دسته پرتو در این تجهیزات استفاده می شود و در مواردی به کار می رود که امکان کابل کشی در هر دو طرف درب وجود ندارد. به این نکته توجه داشته باشید  که حسگرهای فتوسل فقط در فرآیند بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ دخالت می کنند که در صورت تشخیص وجود مانع در بین درب حرکت درب را متوقف سازند و آنها هرگز تأثیری در فرآیند باز شدن درب ندارند. بنابراین اگر درب پارکینگ شما به دلیل وجود مشکلی در سیستم آن، باز نمی شود این مشکل نمی تواند مربوط به فتوسل ها باشد.


حذف و اضافه کردن ریموت کنترل ها برای جک درب پارکینگ


تمامی جک های پارکینگی داخل پک خود دو عدد ریموت کنترل دارند که با مدار فرمان آن جک ست شده است و برای خانواده ای مورد استفاده است که دو اتومبیل در منزل دارند، اما اگر تعداد اتومبیل ها بیشتر باشد باید تعداد ریموت کنترل ها را هم افزایش بدهیم . بیشتر جک پارکینگی تولید شده قابلیت اضافه کردن ۲۰۰ تا ۲۵۰ عدد ریموت را به مدار فرمان جک دارند که با مدار الکتریکی خود به صورت استاندارد در ارتباط هستند و نیازی به گیرنده‌های اضافه ندارند. اما برخی از جک های پارکینگی با افزودن گیرنده اضافه می توانند حداکثر ۱۰۰۰ ریموت کنترل را بپذیرند. اگر جک درب پارکینگ شما قدیمی شده باشد و شما ریموت کنترل خود را گم کرده باشید این مسئله به وجود می‌آید که آیا می توانید مانند ریموت کنترل خود را از همان برند جک پارکینگ پیدا کنید؟! و اگر نتوانستید چه کاری باید انجام دهید؟!

به طور معمول بعد از چند سال استفاده از یک  جک درب پارکینگ ممکن است دیگر آن جک و ریموت کنترل هایش تولید نشود و جک های  به روزتر وارد بازار شود، حال اگر ریموت کنترل شما گم شود این مسئله که باید جک درب پارکینگ عوض شود عقلانی به نظر نمی رسد، زیرا آن  جک همچنان سالم است و کار می‌کند، بنابراین برای این شرایط گیرنده های تولید شده است که با هر فرکانس و مدار فرمانی ست میشود. با این وجود با خرید یک گیرنده می توانید هر ریموت کنترلی را به سادگی با مدار فرمان جک درب پارکینگ ست کنید. این نکته را در نظر بگیرید برای کارکرد درست ریموت کنترل ها باید در زمان مناسب باتری ریموت کنترل ها را تعویض کنید.


جک پنوماتیکی (بادی) درب پارکینگ


جک پنوماتیک به وسیله نیروی باد عمل کرده و بصورت طولی حرکت و در فشار و اقطار مختلف تولید می گردد. جک پنوماتیک شامل بدنه یا پوسته ، پیستون ، پکینگ و اتصالات مربوطه می باشد ، که با توجه به نوع نصب و کاربری قابل انتخاب می باشد .

جک های پنوماتیکی از آنجایی که در هنگام باز و بسته کردن درب از هیچ موتوری استفاده نمی کند پس هنگام باز و بسته کردن درب بسیار بی سر و صدا عمل می کند. فقط زمانی که باد کمپرسور خالی شود، برای شارژ باد سر و صدا ایجاد می شود که به همین علت کمپرسور را داخل تابلو نصب میکنند تا این مشکل حل شود.جک پنوماتیکی دارای قدرت کمی هستند. سیستم پنوماتیک جک های بادی باید دائما از نظر وجود نشتی هوا – روغن خنک کننده موتور کمپرسور و تمیز بودن اتصالات بازرسی میشود.

تقریبا هر لنگه در به وزن ۲۵۰ کیلوگرم قدرت دارند، ولی در عوض توانایی باز و بسته شدن در تعداد خیلی زیاد را در شبانه روز دارند.بزرگ ترین ضعف آنها این است که نمی توانیم برنامه ریزی هایی نظیر کنترل سرعت ، ترمز ،برنامه کاربرد سنسور ها،تنظیم قدرت موتور و. .. را در آنها انجام دهیم.یک سیستم درب پنوماتیکی علاوه بر جک از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است: کمپرسور هوا، شیر پنوماتیکی برقی، سه راهی، بازوهای جک، قفل بادی

از این جک های پارکینگی دیگر استفاده نمیشود و تقریبا منسوخ شده اند.



مزایای استفاده از جک درب پارکینگ زیر سطحی

جک پارکینگی زیر زمینی یا همان زیر سطحی ،یک نوع از جک های اتوماتیک درب میباشد  که بسته به محل نصب و نوع نیاز متقاضی باید آنها را انتخاب کرد.از لحاظ کارکرد(باز و بسته کردن درب)مشابه جک های بازویی میباشد،اما نسبت به آن جک ها مزیت های قابل توجهی دارد.

اگرظاهر ساختمان اهمیت ویژه ای برای شما دارد میتوانید از جک پارکینگی زیر زمینی استفاده کنید ،زیرا این جک در جلدهایی زیر زمین نصب میشوند و مانند جک های بازویی روی درب به چشم نمی آیند.نصب و عملکرد این گونه جک ها بسیار راحت تر و قابل اعتماد تر از سایر جک های درب پارکینگ میباشد.

جک زیرزمینی بسیار ایمن و مقاوم در برابر هرگونه خرابکاری عمدی و تصادفی میباشد.زیرا در این مدل جک هیچ چیزی از بیرون قابل دیدن و دسترسی داشتن نیست،پس از بابت سرقت و یا برخورد اتوموبیل به آنها خیال شما راحت است،همچنین از بابت شستن درب پارکینگ و یا در معرض باران های شدید قرار گرفتن هم این جک بسیار مقاوم بوده و مناسب هرگونه شرایط آب هوایی میباشد.
تمامی جک های بازویی درجه بازشوندگی محدودی دارند و میتوانند درب را تا یک نقطه مشخص باز کنند.اما از آنجا که جک های زیر زمینی نصب داخلی دارند محدودیتی برای باز کردن درب تا درجه محدود ندارند و میتوانند درب را تا 180 درجه هم باز کنند،که این جک بسیار مناسب محل هایی میباشد که فضای محدودی دارند.

این نوع جک درب پارکینگ علاوه بر مقاومت در برابر برخورد،و خرابکاری،و هرگونه شرایط آب هوایی،از لحاظ کارکرد و جنس قطعات  هم بسیاد بادوام و مقاوم هستند به طوری که میتوانند درب های خیلی سنگین را که هیچ جک بازویی قادر به باز کردن آنها نیست را راحت باز و بسته کند.حتی اکثر جک های بازویی برای درب های استاندارد با عرض2.50 الی 3.50  طراحی شده اند، اما جک زیرزمینی میتواند عرض های بیشتری را هم ساپورت کند.

جک زیرزمینی برای مناطق باد خیز که شدت باد بسیار بالا است و نصب هرگونه جک درب در آنجا امکان پذیر نیست،بسیار مناسب میباشد. جک های زیرزمینی محدودیتی از بابت تردد(باز بسته شدن درب)در طول شبانه روز ندارند.درب های اتوماتیک زیر سطحی ضد آب و مقاوم در شرایط آب و هوایی بد نیز هستند و همچنین امکانات زیادی را به  امکانات زیادی نظیر در تنظیم سرعت و زاویه و…به کاربر می دهد. اساس کار این نوع جک بر اساس نیروی چرخشی وارد بر محور درب به صورت اتوماتیک می باشد.

 

انواع جک درب پارکینگ و نقش آن در حفظ امنیت و ایمنی


جک‌ درب پارکینگ یک سد محکم و ایمنی برای مراقبت از پارکینگ و ساختمان شما می باشد. درب های معمولی ساختمان ها خیلی راحت توسط یک اهرم و یا هل دادن باز می‌شود که ماشینها و خانه شما را در خطر جدی قرار می‌دهند، اما زمانی که برای درب پارکینگ خود جک تهیه فرمایید کار را برای سارقین بسیار سخت کرده اید، زیرا اینگونه درب ها سنگین تر می شوند و دارای قفل برقی میباشند که اهرم یا فشار روی آن ها کارساز نمی باشد. علاوه بر این مزیت باعث راحت شدن و ساده تر شدن کارشما می شود دیگر نیاز نیست برای ورود ماشین خود به پارکینگ از ماشین پیاده شوید و درب را باز کنید، با فشردن یک دکمه درب به  طور اتوماتیک باز و بسته می شود.

جک ها پارکینگی  معمولاً برای دو نوع درب طراحی شداند درهای دو لنگه و دربهای تک لنگه، که از لحاظ ایمنی دربهای دولنگه بهتر هستند ساختار اکثر درب ها به داخل باز می‌شود بنابراین برای نصب جک باید فضای کافی برای چرخش به داخل و قرارگیری جک در اطراف درب داشته باشید. جکهای پارکینگی تک لنگه برای دربهای با عرض بالا استفاده می شوند که نیاز به بازوی جک با شفت بلند دارند، اما دربهای دولنگه با عرض کمتر از جک های پارکینگی باشفت پایین مانند ۴۰ سانت استفاده می‌شود. برای انتخاب یک جک پارکینگ مناسب  درب  باید اطلاعاتی شامل عرض درب، وزن،  تعداد تردد روزانه را به نصاب و فروشندگان جک بدهی جک ها از نظر ولتاژ به ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت تقسیم‌بندی می‌شوند.

در مصارف کلی و عادی مانند ساختمان‌های مسکونی. باغ، ویلا و غیره از جک هایی با ولتاژ  ۲۲۰ ولت استفاده می‌شود، اما اگر تعداد تردد خیلی بالا باشد مانند مراکز تجاری و صنعتی  معمولاً جک های ۲۴ ولت استفاده می‌شود .دربهای فلزی با ضخامت بالا از لحاظ ایمنی مقاوم تر و مستحکم تر است اما نیاز به جک پارکینگی دارد که موتور و بدنه و بازوی قوی داشته باشد تا بتواند این گونه درب ها را به راحتی با کمترین فشار باز کند. در صورتی که از جک مناسب با وزن آن درب  استفاده نشود امکان شکسته شدن و خم شدن جک درب را دارید .جک پارکینگ ممکن است از سرقت و ورودی غریبه ها جلوگیری کند و سد مقاومی باشد، اما در نظر داشته باشید که باید از لحاظ ایمنی برای افراد و اتومبیل‌ها خطری نداشته باشد.

حتماً در مرحله اول از جک پارکینگی با نام و نشان استفاده نمایید و حتماً از نمایندگی‌های معتبر تهیه فرمایید ،برای نصب جک از نصاب حرفه ای کمک بگیرید تا تمامی اصول نصب را به درستی انجام دهد و بعد از آن حتماً از ورودی و خروجی تست بگیرید تا به درستی کار خود را انجام دهد . جک ها دارای چشمی باشند تا در صورتی که انسان و یا اتومبیل بین دو درب گیر کرده باشد مانع را تشخیص دهد و از بسته شدن درب بر روی آنها جلوگیری کند. و از نوارهای محافظ برای دربهای درب استفاده کنید تا زمانی که درب روی مانع مانند انسان یا اتومبیل بسته میشود جراحت و خسارت وارد نکند.


انواع جک های پارکینگی

امروزه ساخت و تولید جک ها بر اساس انواع درب ها انجام می گیرد، دربهای تک لنگه ،دولنگه، کشویی و ریلی .استفاده از جک ها نه  تنها کار را برای تردد شما راحت تر می‌کند، بلکه نسبت به درب های معمولی قدیمی (بدون جک) باعث بالا رفتن امنیت و حفاظت از شما و خانواده تان می شود.

برای درب های تک و یا دو لنگه که به داخل باز می‌شود باید فضای کافی برای عملکرد درست  آنها وجود داشته باشد. اگر پارکینگ شما فضای کافی برای باز شدن درب به داخل را ندارد شما باید از جنک های ریلی یا کشویی استفاده کنید.


برای انتخاب یک جک پارکینگی مناسب داشتن ابعاد درب ،وزن، تعداد تردد در روز ضروری است تا بتوان مناسب ترین جک را برای ساختمان خود خریداری کنید. جکهای پارکینگی از طریق منبع تغذیه ۲۳۰ ولت و یا ۲۴ ولت کار می کنند که به طور معمول استفاده از جک های ۲۳۰ ولت رایج تر می باشد و از جنک های ۲۴ ولت در صورت ضرورت برای کارهای تجاری و صنعتی استفاده می شود.


وزن درب در انتخاب جک درب پارکینگ بسیار مهم است ،درب های قدیمی که فلزی هستند و وزن بالایی دارند نیاز به جک هایی دارند که از لحاظ موتوری و جنس بازویی بسیار قوی و مستحکم باشند تا بتوانند درب هایی با وزن بالا در حد ۶۰۰ الی 800 کیلو را جابجا کنند، اما درب هایی که از چوب، pvc و یا آلومینیوم ساخته شده اند سبک هستند و جک هایی که قدرت جابجایی در حد ۵۰۰ الی ۴۰۰ کیلو را دارند مناسب این درب ها هستند.بعضی مواقع پیش می آید که موقعیت محل نصب چندان مناسب نیست، بعضی از جک ها نیست ،به طور مثال دیوارها و ستون های بغل درب پارکینگ مانع نصب جک  با موتور بزرگ تر میشوند،اما وجود جک های مفصلی کار را برای شما راحت تر کرده است. جایی که جک های دیگر را نمی‌توانید نصب کنید این جک پارکینگ جایگزین مناسبی هستند.


اگر زیبایی درب و ساختمان برایتان بسیار حائز اهمیت است و می‌خواهد در کنار زیبایی ساختمان شما از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشید بهتر است از جک های زیرزمینی یا به اصطلاح موتور های زیر زمینی استفاده کنید در این نوع از جک های پارکینگی هیچ تجهیزاتی بر روی درب نصب نمی شود بنابراین کسی نمی‌تواند به جک دسترسی داشته باشد و آن را خراب یا بدزدد. این جک درب پارکینگ مناسب تمام شرایط آب و هوایی است و بسیار مقاوم در برابر هر خوردگی و ضربه می باشد.


همچنین می توان درب های نفر رو خود را هم مجهز به جک کنید.جک های مفصلی برای  دربهای ورودی بسیار مناسب هستند. آنها موتورهای دنده ای بسیار جمع و جوری هستند که حتی در ب هایی با عرض کم را باز و بسته می کند و در صورت وجود دیوار و ستون بغل درب به راحتی روی آن سوار می شوند.

 

همه چیز درباره جک پارکینگی

اتکا به متخصصان برای نصب یک جک پارکینگی جدید یا موتور کردن درب موجود ، مطمئناً یک انتخاب راحت و هوشمند است. ما این مقاله را نوشتیم تا کاملاً مزایایی را که یک جک پارکینگی می تواند به شما ارائه دهد را درک کنید و چرا می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند.

پنجشنبه شب است و باران می بارد. شما بعد از خرید مواد غذایی به خانه می آیید ، با یک هفته کار روی دوش ، و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که روی مبل کاملاً آرام باشید. شما تقریباً آنجا هستید ، آخرین مانع باز شدن درب است ...

دیگر مشکلی برای سوار شدن و پیاده شدن در ماشین یا مجبور به ترک خانه برای باز شدن به روی مهمانان ندارید. یک جک پارکینگی در ورودی خانه ، گاراژ یا باغ به شما این امکان را می دهد تا با یک کلیک ساده وارد راحتی شده و پارک کنید.

نحوه عملکرد جک پارکینگی

یک جک پارکینگی به لطف هم افزایی اجزای مختلف که اجازه می دهد دروازه به درستی باز و بسته شود ، کار می کند. عناصر طرح عملکرد یک جک پارکینگی عبارتند از:

    پنل یا واحد کنترل - قلب اصلی کل سیستم ، وظیفه آن دریافت سیگنالها از حسگرهای مختلف و فرمان باز و بسته شدن دروازه است.
    موتور الکتریکی - اتوماسیون دروازه به موتور واگذار می شود که بسته به نوع نصب و نوع دروازه می تواند تک یا چندگانه باشد.
    بازوی مفصل دار - توسط موتور الکتریکی هدایت می شود ، درهای اتوماتیک را با درهای تاب دار باز و بسته می کند
    پیست - با موتور حرکت می کند ، به شما امکان می دهد دروازه های کشویی اتوماتیک را باز و بسته کنید
    پیستون - در داخل یک بازوی مکانیکی سفت قرار دارد تا امکان باز و بسته شدن دروازه های اتوماتیک با درهای نوسان را فراهم کند
    فتوسل - به طور مداوم با واحد کنترل ارتباط برقرار می کند. یک پرتو نور به شما امکان می دهد ببینید آیا اجسامی در محدوده عملکرد دروازه وجود دارد تا از بسته شدن غیر ارادی آن جلوگیری شود
    کنترل از راه دور - به لطف فشار یک دکمه ، یک سیگنال به واحد کنترل ارسال می کند تا مطمئن شوید که فتوسل دروازه را باز می کند

همه عناصری که طرح عملکرد اتوماتیک درب را تشکیل می دهند باید به ویژگی های بسیار خاصی مانند:

    دارای یک سیستم ایمن مطابق با قوانین اروپا
    دارای سیستم رهاسازی دستی است تا بتواند در مواقع اضطراری باز شود
    دارای چراغی است که امکان مشاهده بهتر موانع در حین مانور را می دهد
    دارای سیستمی است که حتی در غیاب جریان نیز کار می کند
    قادر به شروع مکانیسم از طریق صفحه کلید در صورت عدم کارکرد کنترل رادیویی است
    در مورد یک درب سقفی ، فضای لازم در بالای درب را داشته باشید تا به اتوماسیون اجازه دهید تمام حرکات را انجام دهد

اکنون که می دانید چگونه کار می کند و عناصر تشکیل دهنده یک سیستم اتوماسیون چیست ، بیایید چند خط را برای روشن کردن انواع دروازه های موجود اختصاص دهیم تا به شما در انتخاب مناسب ترین نیاز کمک کند.

انواع جک پارکینگی

همانطور که می دانید ، یک حرفه ای قادر است درها و درهای کشویی و لولایی را از هر نوع و اندازه ای ، چه در تأسیسات موجود و چه جدید ، موتور کند.

اگر تصمیم به نصب درب اتوماتیک دارید ، تمایز اصلی شما باید در انتخاب نوع آن باشد. نوع جک پارکینگی پارامتری است که باید به دلایل مختلف در نظر گرفته شود: هزینه ها ، فضاها ، نوع کار مورد نیاز و غیره ...
جک پارکینگی را می توان در مواد ، اشکال و اندازه های مختلف ساخت ، اما ما عمدتا دو نوع دروازه برای خودکارسازی داریم: دروازه چرخشی و دروازه کشویی.

    جک بازویی- برگهای یک دروازه تاب با چرخش به داخل بر روی یک تکیه گاه باز و بسته می شوند. هنگام نصب یک دروازه نوسان اتوماتیک ، باید فضای باز کردن درب را در نظر بگیرید ، همانطور که درب خانه است. چه تک برگ و چه دو برگ ، عناصر اصلی مورد ارزیابی وزن دروازه و مواد است تا موتور الکتریکی مناسب برای استفاده انتخاب شود. برای این نوع دروازه ها ، موتور را می توان در دید نصب یا پنهان (در زیر زمین) کرد. عنصر اصلی یک جک پارکینگی بازوی مفصلی است که برای باز و بسته شدن دروازه استفاده می شود. انتخاب بازوی راست اساسی است و باید با توجه به وزن و ویژگی های دروازه انجام شود. این به شما این امکان را می دهد که هیچ مشکلی در باز شدن نداشته باشید ، دروازه هایی که در وسط قفل می شوند یا مشکلات دیگر به دلیل ارزیابی نادرست بازو. معیارهای اصلی برای انتخاب اتوماسیون اندازه برگ ، وزن آن و ساختار کل دروازه نوسان است.
   موتور ریلی پارکینگ اتوماتیک - دهانه کشویی جانبی این نوع دروازه ها باعث می شود که در هنگام باز شدن آن مشکل فضا ایجاد نشود. در یک موتور ریلی، برخلاف دروازه چرخان ، قسمت متحرک برگ به موازات دروازه در یک مسیر می لغزد. در مورد دروازه های کشویی ، فضای باقی مانده کمتر از دروازه های تاب دار است و به اندازه دروازه است و به طور کلی این نوع دروازه ها تک برگی است. در مقایسه با درهای داخلی برای خانه ها ، این مفهوم مشابه درهای جمع شونده در دیوار است. معیارهای انتخاب اتوماسیون برای دروازه های کشویی در اصل دو مورد است: وزن درب و نوع استفاده

چرا جک پارکینگی را انتخاب کنید

فناوری در خدمت سیستم های اتوماسیون برای جک پارکینگی ، دروازه های تاب دار ، درها یا کرکره ها می تواند ایمنی و راحتی را تضمین کرده و در وقت گرانبها شما صرفه جویی کند. یک سیستم راحت ، کاربردی و سریع که به شما امکان می دهد با یک حرکت ساده دروازه را باز یا بسته کنید. انواع جدید اتوماسیون از تأثیر بصری محافظت می کند ، حرکت آسان و ایمن درب را تضمین می کند و تمام راحتی های مربوط به یک دروازه اتوماتیک را برای شما تضمین می کند. با تماس با متخصصان می توانید مطمئن شوید که دروازه اتوماتیک شما کاملاً کاربردی و استاندارد است.


قدرت جک پارکینگ

واقعاً بهترین جک پارکینگ بستگی به چیزی دارد که برای خانه یا محل کار خود نیاز دارید.
چندین مورد در بازار وجود دارد که دارای رتبه بالا ، قدرتمند و با دوام هستند. ما شما را از طریق بهترین جک پارکینگ که در بازار هستند برای شما راهنمایی می کنیم تا بتوانید این تصمیم مهم را بگیرید.

جک پارکینگ مسکونی

این یک جک پارکینگ مسکونی عالی است که به شما امکان می دهد بدون نگرانی کار کنید. حتی در صورت قطع کامل برق نیز کار می کند و شما را ایمن و ایمن نگه می دارد. این مدل دارای سیستم پشتیبان گیری باتری داخلی است که به شما امکان می دهد در صورت قطع برق حداقل 100 دور را باز کنید.

این امر آن را به انتخابی مناسب برای صاحبان خانه هایی که در مورد امنیت آنها جدی هستند تبدیل می کند. نصب این دروازه با بالاترین رتبه 1 با شبکه فروشندگان ، توزیع کنندگان و نصب کنندگان در سراسر کشور آسان است.

یکی دیگر از گزینه های عالی  است. این برای برنامه های تجاری مسکونی یا سبک مناسب است. این مدل در زمان قطع برق نیز کار می کند.

این جک پارکینگ دارای رتبه بالا با برد کنترل الماس می باشد- دارای برترین برجسته صنعت پیشرو در خارج! این مدل دارای بهترین عقاب در کلاس 5 ساله با عقاب است و خیال شما را برای خرید راحت می کند.
جک پارکینگ یک نیروگاه برای دروازه های کوچکتر است و همراه با تخته الماس مینی AC است. اپراتور دروازه ساکت است اما گرمای زیادی را با ½ اسب بخار قوی خود جمع می کند. این به تنهایی کاربرپسندترین صفحه کنترل کاربر در صنعت است و برای افرادی که امنیت عالی می خواهند اما نمی خواهند تعدادی از کنترل ها یا مکانیزم های فانتزی را بیاموزند ، مناسب است. این مدل توسط بهترین اپراتور جک پارکینگ در کلاس 5 سال گارانتی پشتیبانی می شود.
سری X9 مدل های سری X هنگام محافظت از خانه یا مشاغل شما یک انتخاب عالی هستند. مدل X9 برای اپراتورهای دروازه مسکونی یا تجاری که عملکرد روان را ارائه می دهند بسیار مناسب است. مدل S برای دروازه های  یا مدل L ، که برای دروازه های تا 800 پوند و 16 اینچ ساخته شده است ، مناسب برای مصارف مسکونی بزرگتر یا مصارف تجاری مناسب است.

بهترین اپراتور تجاری Swing Gate:

 قابلیت اطمینان فوق العاده ای را فراهم می کند که حتی در زمان قطع کامل برق بدون استرس کار می کند. این درب بازکن سنگین دارای یک سیستم پشتیبان داخلی باتری است که امکان 100 دور چرخش در هنگام از دست دادن برق را فراهم می کند و آن را به یک انتخاب فوق العاده مطمئن برای تجارت شما تبدیل می کند.  در 2 مدل برای انتخاب انتخاب شده است و هر دو از ویژگی های بسته بندی شده و سازنده سازگار با برد کنترل الماس استفاده می کنند. این مدل با دسترسی مطمئن ، تجارت شما را ایمن نگه می دارد و دارای بهترین ضمانت نامه  در کلاس 5 ساله است

نصب و راه اندازی جک پارکینگ اتوماتیک چقدر هزینه دارد؟

ممکن است فکر کنید که اپراتورهای دربجک پارکینگ خارج از محدوده قیمت شما هستند. با این حال ، آنها آنطور که فکر می کنید گران نیستند. به طور متوسط ​​، دروازه های اتومبیل حدود 7000 دلار هزینه دارند. قیمت نهایی بستگی به مصالح دروازه ، اندازه ، نوع ، ویژگی های اضافی و قیمت نیروی کار محلی دارد.

در حالی که ممکن است این یک تغییر خوب به نظر برسد ، اما در دراز مدت ، این دروازه ها برای مدت طولانی دوام می آورند.

به طور متوسط ​​، جک پارکینگ برقی 10 سال یا بیشتر دوام می آورند. با مراقبت و نگهداری مناسب ، می تواند مدت زیادی دوام بیاورد و سالها از خانه یا محل کار شما محافظت کند. هنگامی که برای یک اپراتور دروازه خریداری می کنید که دارای گارانتی طولانی تری است ، می توانید عمر خود را افزایش دهید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

علاوه بر این ، اپراتورهای دروازه معمولاً بازده سرمایه گذاری (ROI) بسیار خوبی دارند. حتی اگر هزاران دلار برای نصب آن هزینه کرده اید ، به احتمال زیاد در زمینه های دیگر صرفه جویی در هزینه خواهید داشت.

این اپراتور دروازه دارای رتبه بالا با برد کنترل الماس می باشد- دارای برترین برجسته صنعت پیشرو در خارج! این مدل دارای بهترین عقاب در کلاس 5 ساله با عقاب است و خیال شما را برای خرید راحت می کند.
 جک پارکینگ یک نیروگاه برای دروازه های کوچکتر است و همراه با تخته الماس مینی AC است. اپراتور دروازه ساکت است اما گرمای زیادی را با ½ اسب بخار قوی خود جمع می کند. این به تنهایی کاربرپسندترین صفحه کنترل کاربر در صنعت است و برای افرادی که امنیت عالی می خواهند اما نمی خواهند تعدادی از کنترل ها یا مکانیزم های فانتزی را بیاموزند ، مناسب است. این مدل توسط بهترین اپراتور  در کلاس 5 سال گارانتی پشتیبانی می شود.
سری X9 مدل های سری X هنگام محافظت از خانه یا مشاغل شما یک انتخاب عالی هستند. مدل X9 برای اپراتورهای دروازه مسکونی یا تجاری که عملکرد روان را ارائه می دهند بسیار مناسب است. مدل S برای دروازه رتبه بندی شده است.

جک برقی پارکینگ ایمن

امروزه انواع مختلفی از جک برقی پارکینگ موجود است که هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند. دروازه های مدرن را می توان به راحتی با این دستگاه ها متصل کرد و دیگر نیازی به تغییراتی در ساختار دروازه موجود نیست. مشخص شده است که خانه ها و ساختمانهای تجاری از این جک برقی پارکینگ استفاده گسترده ای می کنند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که برخلاف طرح های قبلی ، جک برقی پارکینگ امروزی می توانند به گونه ای نصب شوند که زیبایی ظاهری جذاب را حفظ کنند. بسته به نوع نصب ، دربازکن برقی پارکینگ ها را می توان در بالا یا پایین خود دروازه متصل کرد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم ترجیح می دهند از جک برقی پارکینگ استفاده کنند. با این حال ، یکی از دلایل اصلی این است که این دروازه ها هستند

    این یک راه عالی برای افزودن حفاظت به خانه شما است. ممکن است بخواهید حفاظت بیشتری به خانه خود اضافه کنید یا از زحمت بازدیدکنندگان غیر منتظره جلوگیری کنید. دروازه بسته بهترین راه برای جلوگیری از افرادی است که ممکن است سعی کنند وارد ملک شما شوند. ورود و خروج گیتس بسیار سخت تر است.
    اگر در خانه فرزند دارید ، به شما احساس امنیت می دهد. وقتی فرزندان شما در جاده بازی می کنند ، بسیار مطمئن تر خواهید شد ، زیرا می دانید که آنها دور نخواهند رفت.
    بنابراین می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید. چگونه؟ با نصب یک جک برقی پارکینگ بسیار ایمن ، در واقع ممکن است بخاطر این حفاظت اضافی ، در خرید بیمه تخفیف دریافت کنید.

این یک سرمایه گذاری هوشمند است نه تنها به این دلیل که به شما در صرفه جویی پول کمک می کند ، بلکه به این دلیل است

انواع جک برقی پارکینگ

جک برقی پارکینگ اسلاید / نورد

از آنجا که این جک درب بازکن ها جمع و جور هستند ، آنها را به گزینه ای ایده آل برای دروازه های کشویی تبدیل می کند. به دلیل عملکرد بالا و عملکرد خودکار ، آنها در پروژه های تجاری و مسکونی بسیار محبوب هستند. مدلها از نظر ظرفیت دروازه و وزن قابل تحمل متفاوت هستند.

جک برقی پارکینگ Swing Gate

درب بازکنهای چرخشی ، که به عنوان جک برقی پارکینگ دروازه ای نوارهای الکترومکانیکی یا هیدرولیکی نیز شناخته می شوند ، با استفاده از بازویی که در پشت دروازه محکم شده است ، اتوماسیون را در دروازه های نوسان سنتی انجام می دهد. بسته به عرض و وزن دروازه ، مدلهای مختلفی موجود است.

جک برقی پارکینگ زیرزمینی

اینها برای دروازه های چرخان بسیار مناسب هستند ، زیرا جک برقی پارکینگ در زمین قرار دارد و یک بازوی کوتاه در انتهای دروازه قرار می گیرد و سخت افزار را تقریباً نامرئی می کند.

 

چگونه جک پارکینگ امنیت را افزایش می دهند

  مهم نیست که شما یک تجارت صنعتی ، تجاری یا خرده فروشی را اداره می کنید - از سرقت مصون نیستید. درک نحوه محافظت بهتر از اموال خود ، به حداقل رساندن آسیب پذیری کسب و کار شما در برابر سارقان فرصت طلب و افزایش سودآوری شما بسیار مهم است.

عواملی مانند:

    کاهش سرمایه گذاری در روشهای پیشگیری از ضرر توسط مشاغل
    سرقت ادراک یک جنایت کم خطر / غیرتهاجمی است
    سهولت فروش آنلاین کالاهای سرقتی

این بدان معناست که مشاغل به دلیل سرقت با چالش ها و ضررهای فزاینده روبرو هستند.ضررهای ناشی از سرقت بخشی از درآمد قابل اجتناب است که می تواند نتیجه نهایی شما را افزایش دهدتحقیقات انجام شده توسط انستیتوی جرم شناسی ، کنترل دسترسی را به عنوان ابزار مهمی که مشاغل باید در استراتژی پیشگیری از جرم خود داشته باشند ، برجسته کرده است ...

"کنترل دسترسی با هدف افزایش تلاش های مرتبط با ارتكاب جرم ، معمولاً با وجود این
تغییر محیط فیزیکی یا محیط اطراف برای سخت تر کردن جنایات. "

استفاده از جک پارکینگ داخلی و خارجی خودکار و موانع کنترل دسترسی یک روش اثبات شده و بسیار موثر برای جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز و مدیریت امنیت است.استفاده از جک پارکینگ برای افزایش امنیت و سودآوری

آمار پلیس فدرال استرالیا نشان می دهد سرقت محل کار سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار برای مشاغل استرالیایی هزینه دارد و این مشکل در حال افزایش است.اگر حیاط صنعتی ، انبار یا تجارت تجاری شما مستعد سرقت با استفاده از دروازه خودکار است ، می تواند یک راه حل موثر و کارآمد باشد.

کنترل تردد با جک پارکینگ

همراه با کنترل از راه دور ، کارت کلید یا گزینه های صفحه کلید-استفاده از جک پارکینگ برای کنترل دروازه های چرخشی سنگین و دروازه های کشویی می تواند به طور قابل توجهی از دسترسی وسایل نقلیه غیر مجاز و سارقان احتمالی جلوگیری کند.

بسته به ماهیت کسب و کار شما ،جک پارکینگ اتوماتیک ممکن است جایگزین بهتری برای درهای چرخشی یا کشویی ارائه دهند زیرا اجازه دسترسی سریع به خودرو را می دهند ، در حالی که به نگهبانان اجازه می دهد کنترل سهام را در نقاط خروجی مدیریت کنند.

متناوبا ، گردنبندهای با ارتفاع کامل در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای مشاغلی است که نیاز به سطح بالایی از امنیت عابران پیاده برای بازدیدکنندگان و ثبت زمان و حضور کارکنان دارند. همراه با یک تور ضد صعود و یک دستگاه کارت خوان ، یک چرخ دستی با ارتفاع کامل یک روش بسیار موثر برای محدود کردن دسترسی است.

به حداقل رساندن فرصت

خطای انسانی می تواند جنایت فرصت طلبانه را تقویت کند - چند بار شما یا یکی از کارکنان فراموش کرده اید که بعد از ورود یا خروج دروازه را ببندید؟ با نصب جک پارکینگ نیازی نیست نگران این باشید که نقاط ورودی به طور تصادفی برای سارقان باز گذاشته شوند. یک تایمر بسته اتوماتیک قابل تنظیم ، زمان موجود برای عبور از دروازه را به حداقل می رساند و دسترسی غیر مجاز را دشوار می کند.


 

انواع مختلف جک پارکینگی چیست؟

نحوه انتخاب بهترین سیستم جک پارکینگی برای دروازه خود ، این مقاله همه چیزهایی که باید بدانید را پوشش می دهد.سیستم های اتوماسیون دروازه از چه چیزی تشکیل شده اند و تفاوت بین انواع اصلی
از آنجا که موتورهای بازوی مفصل دار از بازوی دو قسمتی با مفصل "آرنج" برای اتصال موتور به دروازه استفاده می کنند ، این بازو از موتور بیرون زده است. این بدان معناست که هنگام باز و بسته شدن دروازه باید جایی برای حرکت بازو وجود داشته باشد.

نصب این نوع جک پارکینگی اتوماتیک به لطف هندسه سیستم بازو نسبت به انواع دیگر آسان تر است و می تواند کمی گرانتر از سایر موتورهای دروازه باشد.بسیاری از صاحبان خانه ها مانند سیستم های اتوماسیون گیت مجزا و موتورهای مفصلی می توانند هنگام نصب واضح تر شوند.این نوع موتورهای دروازه ای در داخل دروازه ها نصب می شوند بنابراین از بیرون دروازه های بسته دیده نمی شوند.

همه جک پارکینگی بازوی مفصل دار موتورهای الکتریکی هستند که می توانند 240Vac یا 24Vdc باشند.همه نسخه های 24 ولت و برخی از ولتاژهای 240 ولت دارای قابلیت تشخیص مانع هستند. این بدان معناست که حرکت دروازه ها متوقف می شود و حتی برخی از آنها هنگام برخورد با جسمی در حین کار برعکس می شوند.

سیستم های جک پارکینگی دروازه بازویی مفصل می تواند بهترین انتخاب در جایی باشد که موتورهای دروازه بر روی پایه ها یا ستون های دروازه بزرگ نصب شده اند.

مزایای بازکننده های مفصل بازو:

    آنها می توانند بر روی اکثر دروازه ها قرار بگیرند ، صرف نظر از اینکه لولا در کجا قرار دارند ، این امر آنها را برای گیت هایی که لولا به صورت ناخوشایند در آن قرار می گیرد ، انتخابی عالی می کند. می تواند سریعتر از موتورهای زیرزمینی یا بازوهای قوچ باشد زیرا مکانیسم کمتر از بازوهای قوچ طی می کند
    نصب آسان (اگرچه ، مانند بیشتر موتورهای دروازه ، جوشکاری لازم است) و می توان آن را روی ستونها و ستونهای عریض نصب کرد

مغایب جک پارکینگی بازویی:

    می تواند یک نقطه تله در حین کار ایجاد کند. این امر باید مورد توجه قرار گیرد بخصوص اگر فرزندان کوچکی دارید که می توانند در حین کار به پشت دروازه دسترسی داشته باشند
    به دلیل مکانیسم بازو ، در مقایسه با سایر موتورهای جک برقی جذاب نیست
    به دلیل "اثر بادبان" که باعث ایجاد مقاومت قوی در دروازه ها در شرایط باد می شود ، نمی توان در دروازه های تخته بسته استفاده کرد.
    برای نصب موتور گیت به فضای قابل توجهی نیاز دارید تا عمدتا روی ستونها یا ستونهای عریض مناسب باشند

موتورهای دروازه اتوماتیک Ram و Linear

Ram یا Linear اصطلاحی است که به بازوهای خط مستقیم اشاره می کند که یا با پیچ کرم عمل می کنند یا روش پیستون برای بازو و چرخش از یک لولا نصب شده به پایه یا ستون.موتورهای Ram Ram یک پیستون نصب شده روی دروازه را فشار داده و می کشند.

موتورهای پیچ خطی از یک موتور الکتریکی برای چرخاندن نصب جک پارکینگی در امتداد یک محور رزوه ای استفاده می کنند.

هر دو نوع باریک هستند و برای کار کردن به فضای زیادی احتیاج ندارند. برای استفاده از بازوی قوچ ، باید هندسه صحیحی به دست آید تا قوچ ها بتوانند در برابر دروازه و ستون صاف بنشینند.

تنظیم موتور قوچ و خطی باعث می شود موتور روی دروازه به لولا دروازه نزدیک شود. نصب این موتورهای گیت نوسان نیز نسبتاً ساده است. این امر آنها را به گزینه ای محبوب در بین نصاب ها و صاحبان خانه تبدیل می کند که به دنبال راهی مستقیم برای خودکارسازی درهای چرخشی خود هستند. قابلیت نصب آنها به طور مستقیم بر روی ستون ها یا ستون های شما و سپس در پشت دروازه ، نصب را آسان می کند و حداقل جوشکاری لازم است.

هر دو نسخه دارای کنترل هستند که تشخیص مانع را برای عملکرد ایمن تر فراهم می کند. تشخیص موانع توسط جعبه کنترل انجام می شود که از موتورها بازخورد می گیرد.یکی از جذابیت های بسیاری از مشتریان این است که آنها یک گزینه مقرون به صرفه هستند ، بنابراین آنها را برای صاحبان خانه و مشاغل به طور یکسان در دسترس قرار می دهد. نگهداری آنها نیز آسان تر است ، زیرا به عنوان مثال به ابزارهای تخصصی یا تخصص عمیق موتورهای جک پارکینگی زیرزمینی احتیاج ندارند. این بدان معناست که نه تنها اغلب آنها در کوتاه مدت ارزان تر خرید می شوند ، بلکه سریعتر و مقرون به صرفه تر هستند و در دراز مدت نیز در شرایط خوب نگهداری می شوند.

برخی از صاحبان خانه ها موتورهای دروازه ای زیرزمینی را انتخاب می کنند زیرا بسیار گسسته هستند.

این به این دلیل است که موتورهای دروازه در زیر لولای هر دروازه نوسان پنهان شده اند.

برای قرار دادن جعبه کنترل هر موتور ، باید یک سوراخ دقیق قرار داده شود.

برای جلوگیری از نشستن آنها در آب ، زهکشی کافی برای موتورهای زیرزمینی لازم است.

موتورهای جک پارکینگی برای کارکردن به فضای زیادی احتیاج ندارند و می توانند با یک سیستم درایو زنجیره ای اختیاری دروازه ها را تا 180 درجه باز کنند.

به طور معمول ، اتوماسیون جک پارکینگی زیرزمینی گران ترین راه حل است ، اما تقریباً نامرئی است.

موتورهای زیرزمینی را می توان به صورت دستی از بیرون دروازه رها کرد.

این موتورها می توانند هیدرولیک یا الکترومکانیکی باشند.

یک جعبه کنترل جداگانه مورد نیاز است و نسخه های 240Vac و 24Vdc با تشخیص مانع وجود دارد در دسترس.

نصب موتور زیرزمینی ساده نیست و همیشه باید توسط متخصصان نصب شود.

اگر می خواهید اتوماسیون گیت گسسته و تقریبا نامرئی باشد و بودجه این گزینه گرانتر را دارید ، اتوماسیون دروازه زیرزمینی می تواند بهترین سبک برای شما باشد.
مزایای بازکن درهای زیرزمینی:

    تقریباً نامرئی
    ساکت
    قابلیت جابجایی انواع گیت ها
    به راحتی دستی رها می شود

معایب دربازکن های زیرزمینی:

    ممکن است نیاز به مقدار زیادی زهکشی اضافی داشته باشد
    در انتهای شیب ایده آل نیست
    مقاوم در برابر یکپارچه سازی و نیاز به جوشکاری دارد
    همیشه نمی توان به اندازه کافی عمق کرد
    گران

جک پارکینگی اتوماتیک دروازه اسلایدینگرام یا خطی اصطلاحی است که برای  استفاده می شود

اتوماسیون جک پارکینگی دروازه کشویی معمولاً فقط شامل یک دروازه است. این دروازه اسلاید تنها از عرض مسیر شما گسترده تر است و بر روی چرخ هایی که در امتداد یک مسیر حرکت می کنند به یک طرف درایو حرکت می کند.

یک موتور تک دروازه در یک طرف ورودی بزرگراه نصب شده است. موتور به گونه ای قرار گرفته است که قفسه های دندانه دار متصل به طول کامل قسمت پشتی دروازه به دندانه موتور متصل می شوند و یک سیستم درایو و دنده ای ایجاد می کنند. بنابراین ، با چرخاندن موتور ، دندانه در قفسه می چرخد ​​و دروازه را کنار می کشد

یک جک پارکینگی دروازه کشویی در امتداد طول مسیر مستقیم دروازه بیش از دو برابر عرض راهرو باز می شود. مسیرها یا روی زمین قرار می گیرند یا پیچ می شوند. این کار از ستون یا پایه دروازه در یک طرف دهانه شروع می شود و از ستون مقابل عبور می کند. مسیر به اندازه کافی طولانی است تا دروازه به سمت پایین حرکت کند تا ورودی درایو کاملاً پاک شود.


جک پارکینگ جک درب پارکینگ خرید جک پارکینگ جک جک پارکینگ سنندج شرکت مهندسی آژیراک جک ازان جک باکیفیت سیستمهای هیدرولیکی جک پارکینگی سیماران V2 کالیپسو پرتکو لایف نایس فک زومر BFT جک پارکینگ الکترومکانیک هیدرولیک جک پارکینگ هیدرولیک

نویسنده:


احسن اژیراک
احسن اژیراک

این مطالب به شما پیشنهاد میشود

هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری